hemma igen..

igår kväll så fick jag lämna sjukhuset igen efter att medicinerna hade gjort sitt - stoppat värkarbetet! Känns gött men ändå inte. Hade lust att bara gråta resten av dagen och det gjorde jag väl delvis också.. Allt känns lite förvirrande just nu. Man var ju inställd på en möjlig tidig förlossning i tisdags, men hade ändå önskan om att den INTE skulle komma än, eftersom den ju inte är såpass färdig som den borde vara.. Onsdag eftermiddag, när min rumskompis, hennes familj, John & jag satt och fikade på vårt rum så kom det in en trevlig tjej från neonatalavdelningen och berättade lite om hur det går till när man föder för tidigt, vad som händer med barnet och allt sånt.. Hon hade med sig en pärm med bilder på bebisar med massa slangar och mätapparater kring sig, som låg i kuvös eller under en UV-lampa.. Det såg så hemskt ut men man vet ju att detta behövs för att säkerställa att barnet mår bra och håller sig vid liv! Viktigt var också att hon nämnde att det inte BARA gällde förtidigt födda, utan att det faktiskt är en del "vanligat födda" bebisar som behöver lite extra koll/ vård. Jag kunde inte hålla tillbaka mina tårar och bara grät det sista.. Tanken om att föda, om att föda förtidigt, att få ett barn.. allt på en och samma gång, var bara för mycket!

Jag satt där i min säng, med kakbiten i handen och såg på John och bara grät.. Usch så många känslor som strömmde igenom min kropp. Tänk att vi för bara ett år sedan precis hade flyttat in på Rellen och hade renoverat färdigt hela undervåningen.. Inte en tanke på familj då.. Inte på riktigt i alla fall.. Man försökte ju och tänkte att det får bli när det bli ;) Och till slut så blev det ju en liten fis, men man hade ju önskat sig ett annat liv 2010 må jag säga.. Att behöva flytta 2 ggr till och att behöva gå igenom allt det andra har bara inte passat in. Eller skulle inte bebisen passa in?? Jag vet inte, men något bara var för mycket!! Tyvärr så kan man inte riktigt planera en graviditet, ännu mindre går det att planera när någonn skall gå bort. Men att vi var tvungna att flytta så många gånger tog ju priset!! Det hade ju gått att undvika om man bara hade varit ärlig mot oss.. Allt som vi har gått igenom och ÄN IDAG inte är överstukat har ätit på mig, mig och hoppet om det mesta.. Men även den här tiden går över.. Jag är STARK och ska hålla huvudet över vattnet! Jag VILL VERKLIGEN klara det här utan några somhelst fler problem - och jag vill klara detta, tillsammans med Dig, John!

Jag älskar Dig och vårt lilla barn i magen min så oerhört mycket! <3

Nu när alla tankar har lungnat ner sig lite grann så har man fått lite mer perspektiv på VAD SOM ÄR VIKTIGT här i livet! Synd bara att så många andra INTE och bíbland ALDRIG kommer till denna insikt! Jag har inte så mycket att fokusera på just nu. Inget mer än min kommande familj , min kärlek J och mig själv!

Jag längtar så otroligt mycket efter min lilla fis så det gör nästan ont i hjärtat ;) Jag längtar ihjäl mig :) Det är inte alls länge kvar. Och den kommer att komma - till slut <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0