Sova bör man...

Ja ni vet!
Sömn är viktigt. Att få tillräckligt med sömn är ännu viktigare, och vi som tränar regelbundet borde vara stenhårda med vår sömn. men sen finns det någon som heter Sanja, som varken sover, sover tillräckligt eller har några rutiner överhuvudtaget...

Ja, så var det iaf Oktober - December år 2013. Nu har jag äntligen fått en (om ändå konstig) rutin i det hela. Tro det eller ej!
Men jag brukar faktiskt somna vid 20.00 när jag lägger barnen, vaknar runt 22 tiden (precis till kvällsmålet) är vaken till ca 01 (diskar, tvättar, plockar undan från dagen) och sover till 6.00.

Varför?

Ingen aning!!

Jag har försökt hålla mig vaken när jag lägger trollen men i samma sekund som jag tänker tanken så somnar jag..
Har i princip INGEN SOM HELST egentid på kvällen...

Vad tror ni, är det ok eller är det ohälsosamt???

Mitt nyårslöfte var att få till fler timmar sömn på dygnet, att få bättre rutin på det hela och släppa på kraven och måsten här hemma och fokusera mer på barnen!
Det har funkat rätt bra för att vara mig måste jag säga. Jag är lite lugnare i kroppen nu (om det nu är möjligt i min situation vill säga.. för ibland vill jag bara dunka huvudet i väggen eller bli överkörd av en dumper!!)

Men sak och ting börjar ljusna känns det som!
Jag slipper min största klump i magen, att behöva söka socialbidrag!
Det har varit något som har fått mig att må så fruktansvärt dåligt de senaste veckorna, jag har mått illa konstant!!!
Men med mitt helgjobb slipper jag den biten nu och ingen är gladare än jag :-D Dock är ju det ingen permanent lösning men våren är räddad.

Att vara arbetslös har också sina fördelar, om man är driven och positiv annars. Nu när Thor också är på dagis så kör jag ju självklart ett pass på gymmet direkt på morgonen efter att jag har lämnat knattarna på dagis :-) bättre kan man ju nästan inte ha det som gymbesatt två- och småbarnsmamma :-P

Nu börjar jag bli trött igen. Gonatt <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0