sockerberoende ??

Jag kommit underfund med att jag är ganska beroende av sockerdricka för tillfället..
För några veckor sedan köpte jag den första Julmusten på macken i Skee.. Då brast det väl :p

Har denna veckan inhandlat
  • 2 st 1,5l Julmust
  • 1l CocaCola
  • 2st 1,5l Fanta
När jag funderade igår (onsdag) hur allting kunde ta slut så fort tittade J väldigt förvånad på mig och undrade
"Har vi haft allt detta hemma??!"
Ja, då small det i huvudet och jag kom på mig själv att jag nog måste ha druckit upp allt detta helt själv!! :s
Herre Gud, det har jag ju gjort..

Ändå så springer jag omkring med min 1Liters kanna med vatten som jag fyller på hela tiden också känns det som så ja, jag dricker som en häst!!




Men att jag lyckats tryckt i mig sååå mycket socker på bara  några dagar är skrämmande!!
Hur fanken mår den lille i magen av all socker då?
Den måste ju bli fet :s
Usch så dålig samvete jag får!!

SOCKERDRICKAFÖRBUD blir det!!

Fröken BM
skällde nästan ut mig i tisdags då vi var på kontroll och tyckte att mitt sockervärde låg väldigt lågt och att det berodde på att jag drack för lite..
Både J och jag förklarade för henne att jag dricker mer än någonsin och jag minns att J gav mig till och med beröm i helgen föratt jag var så duktig och drack så mycket, VATTEN!! ;)
Han hade namligen läst och hört att gravida och ammande kvinnor ju behöver så mycket mer vätska så det tyckte han att jag var noga med! :)
Men det tyckte då inte Fröken BM och gav mig en liten utskällning.. Hon var ju bara vikarie.. jaja :p


/SanjaLilli♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0