Tolerans




*

*

*

Kände mig sådär jobbig klok idag när jag skrev en kommentar på Facebook idag!

Jag tycker att det överlag är allt för stora klyftor bland människor som sysselsätter sig med någonsorts sport och dom som är lite mer 'stillasittande'
Om det nu är på hobbynivå eller något elitlag spelar egentligen ingen roll, sålänge man rör sig, är aktiv och mår bra så är det ju toppen!

Men allt för många 'stillasittande' personer tittar snett eller bara med arslet på 'oss' som gymmar.
Lyfta skrot men inget bakom pannbenet eller för att gymma behövs väl inga hjärnceller...

Man är inte bättre eller sämre människa om man är en en-gång-om-året eller en rutinerad gym besökare. Inte heller om man rider på hobbynivå efter jobbet eller tävlar regelbundet i sm, spelar hockey då och då eller joinar Short Mat Bowls i Strömstad - sport är sport å alla är vi lika- olika intresserade och det är väl bra :-)

Tänk, annars skulle det inte finnas plats att rida på någon hästjävel uti skogarna, gymmet skulle vara konstant överfullt eller simhallen totalt överfull av simgalna människor.. hahaha


Kom igen, vi som har hittar VÅRT - Peppa varandra - oavsett var ni sportar med och för!
Inspirera varandra och andra som ännu inte hittat sitt!!!
Låt oss tolerera varandras olikheter och lyfta varandra <3

Bättre hälsa till mänskligheten!! :-D <3


Kommentarer
Linda Sundberg

Förvånad jag blev när jag kände igen bilden haha! :) Tycker du har så rätt! Gör man det man vill göra och mår bra av det så är det mer än nog! Man kan peppas av varann även fast man gör olika saker! T.ex så inspirierar du mig otroligt mycket med din energi och vilja :)

2013-11-13 @ 15:37:39
URL: http://fengurlaugar.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0