Möblering

Det är som en "Never Ending Story" denna ommöbleringen i detta hus. Nog för att jag gillar att prova olika uppsättningar för att vara säker på att jag blir nöjd. Men nöjd lär jag aldrig riktigt bli tror jag eftersom jag inte riktigt trivs här (längre)

Jag har aldrig varig varit en vän av flerplans hus, vilket vi ju har. Jag gillar att ha överblick, bra kontakt till dem andra rummen och att snabbt röra mig mellan rummen och ha allting lättillgängligt.

I dagens läge är det trappa upp, trappa ner, skrikande barn som vandaliserar trappgrinden om jag skulle få för mig att gå upp eller ner själv, en och annan dörr labyrint och inte minst sjukt gamla fönster.



Varje gång man hämtar ved och kånkar upp den tunga kassen så är det ett j@vLa meck att ta sig in/igenom dörren då det oftast sitter en liten Thor i vägen eller William har hunnit halvvägs ner. Om inte dessa saker inträffar har man glömt stänga badrumsdörren så man måste slingra sig fram där.. I-landsproblem, JAG VET! Men min dagliga energykiller!!



Ett annat exempel är dörrarna på övervåningen där lilla hallen fylls av 5dörrar (här ses bara 4av dem, ingen går att låsa och bara 2 går att stänga ordentligt..resterande kilas bara fast i karmen typ!)
Tröttsamt att, när man skall på toa, behöva springa runt, tro mig att det tog den allra sista glädjen ur mig i slutet av båda graviditeterna där jag sprang på toa 1 gg i timmen!!
Dessutom faller dörrarna upp eftetsom det lutar kraftigt så om man inte är noga så dumkar det till otdentligt och barnen (iaf Thor) vaknar..

I-landsproblem det också, jag vet! Mem MIN. dagliga börda!












Det mesta går ju att åtgärda förutom våningarna men problemet ligger i att det är J's barndomshem och de jag hittills påpekat är "dåligt" har han tagit personligt som att jag menade att hans hus är kass och helt värdelös.
Jag förstår honom på sätt och vis, men nu äger vi hus och gård tillsammans och då är det dags att börja se det som vårt och inte hans. Klart det är känsligt men varför tror ni det finns så många olika hus/ skor eller bilar att välja mellan??
Allt passar inte alla helt enkelt

och eftersom huset inte passar mig får jag göra det som går passande för mig och resten får jag helt enkelt acceptera! Logiskt eller? :-)

Men ofta känbs det känns som om det är för mycket att göra. Mina idéer sprudlar men min sambo gör sitt bästa för att släcka ner det hela, hehe. Makes not a good match...

Hur som försöker jag greja medans jag har lust och det är precis det jag gjort, igen :-)









Slut på gnället för den här dagen.
Har du läst ända hit bjuder jag på en middag på Park eller Heat! :-)
Let Me know ;-)


Kommentarer
Linda Axelsson

Jag läste allt ;) haha!

2013-03-26 @ 10:00:21
URL: http://fengurlaugar.wordpress.com
Maria B - Mamma till Molly & Melker

läste allt jag meed!! ;)

Så pysslig du är :)
blev ju gör bra de där!
nu blev jag nyfiken på hur resten av rummet ser ut :P
vart står bordet nu?

Och den vita lilla byrån är ju bara för söt!! :)


Puss!

2013-03-26 @ 10:23:01
URL: http://miatobbe.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0