Mobbning

Jag har nog en väldig egen åsikt angående temat. Alla talar om mobbning hela tiden. Den senaste händelsen har förstärkt ämnet ännu en gång och åter igen ställs det mer och högre krav på skolor som skall ta ansvar för barnens uppfostran. Åtminstone låter det så på dom flesta...

Min fundering är då, har jag som förälder alltså inget ansvar alls när det gäller mobbning??
Det är väl jag som förälder dom skall lära mitt barn redan i småbarnsåren vad som är rätt och fel!!

Skall skolorna verkligen ta över en så stor del av uppfostran?
Skolan bär ett tillräckligt ansvar (som dom borde jobba bättre med) att kommunicera och informera bättre med föräldrarna hemma när barnen mobbar eller mobbas.
Sedan ligger det i oss mammas och pappas att läxa upp och rätta till det som gick snett.
Det är JAG som måste ta snacket med William och Thor och förhoppningsvis föräldrarna och barnet i andra parten som mobbas eller blir mobbade!

Det är VI FÖRÄLDRAR!!

Kort:
Jag tycker vetkligen inte att det ligger i skolans ansvar att lösa mobbnings trenden. Det är helt och hållet föräldrarnas ansvar, inte skolans. JAG, det är MIN uppgift som mamma att uppfostra mitt barn och lära dem rätt och fel. Det är jag som mamma dom måste lära William och Thor vad som är rätt och fel att göra redan INNAN dom börjar förskolan/skolan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0