Hej Älskade måndag!!

Jag har nog aldrig haft någon måndagsångest (eller söndag kväll) som många verkar ha, då jag aldrig har sett på helgen som "Gött å va ledig från jobbet/ skolab" eftersom jag alltid har haft jobb som jag trivs väldigt bra med :-)

Också har jag helgjobbat sen jag var 16 och det har allrid varit väldigt kul :-)

Nåja. Det jag vill komma till är att jag, sedan jag har börjat jobba igen, fått en släng av just söndagskväll / måndagsångest.

Inte någon ångest egentligen men en väldig tung och dyster känsla.

Varenda måndag morgon möts jag av ett kaotisk hem och det tar precis ALL energi ur mig!!

Jag sitter hellre i ett hörn och pillar på mobilen (som nu) och deppar över att jag alltid får börja veckan med att storstäda..

Jag må va dum eller löjlig tycker ni men jag klarar faktiskt inte av det sättet att leva. Jag är en människa som vill ha det (nästintill) kliniskt rent även om det inte är det optimala. Jag fyngerar inte annars. Då slår det om i att det inte blir städat alls i flera veckor istället eftersom tanken av att behöva ta tag i allt själv mattar ut mig så fruktansvärt!!!

Nu pratar jag inte leksaker som barnen brett ut över dessa 100kvm utan om disk i vartendaste hörn av huset, blöjor, skräp, post, tidnig, smuts från kaminen, kläder LUDD & DAMM!! Värst av allt är KÖKET som verkligen är bläää efter att ha jobbat en hel helg!!

Hur mycket skall man förtrycka sitt "renhetsbehöv" och hur mycket MÅSTE göras??

Det känns som jag städar sönder mig snart och börjar inplodera redan söndagkvällarna.. :-S





Bäst att sätta igång med städningen

Välkommen underbara måndag! ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0