Bagaren på Ödegården

Jag har fått kraftig konkurrens verkar det som :-)
Igår när Thor och jag åt kvällsmat så tog William fram skål, visp och ett ägg.
Inget märkligt med det eftersom han brukar göra det när han vill äta äggröra.
Så jag hjälpte honom att kläcka i ägget, som vanligt och ställde fram mjölken. Efter en stund (jag var helt inne i att mata Thor) så hörde jag ett prassel och några små "barn-svordomar"

När jag vände mig om såg jag att han hade tagit fram mixer,vaniljsocker, mjöl, öppnat mjölken och blandat i. Tagit isär muffinsformarNa och börjat hälla i dom.

Det han behövde ha hjälp med var ju att sätta in plåten i ugnen och sätta på den :-)







Att han har lärt sig allt detta av att bara se på :-) otroligt!

Tålamodet var dock slut ganska fort och han blev otrolig sur när muffinsen efter 1 minut i ugnen ännu inte var klara :-P




Lite trött men mäktig stolt fick han till
slut äta sina första egna muffins <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0