Tålamod..

Det är inget någon av mina föräldrar lärt mig så mitt tålamod testas och utvecklas nu i Williams underbara 'utvecklingsfas' som det så fint heter. Så både jag och han utvecklas just nu, tillsammans..
Hur det går??
Inte något vidare bra tror jag så han får ju ofta som han vill till slut ändå :-P men jag jar blivit bättre på att stå på mig och vara hård men samtidigt lugn och sansat.
Biter ihop och räknar till 10 (läs 50+..) och förklarar för honom för femtioelfte gången att
toalettpappret skall vara kvar på rullen, var försiktig med Thor, inget godis, ingen mat i vardagsrummet, inte borra med borrmaskinen i väggen, va snäll mot Thor, inte leka med vattnet, låt blommorna vara ifred, inte stå på bordet, sluta klättra i hyllan, låt bli dammsugaren, vi dricker endast i köket, måla inte på tvn /väggen eller Thor, sluta hoppa i soffan, låt bli kuddarna, stäng kylskåpet, bara ät en frukt i taget SITT INTE PÅ DIN BROR!!!..... så går det ju dagarna i ända :-)





Här har Thor hunnit trycka i sig min fika innan jag gjorde det :-) Mums!

Förresten så hittade jag min kaffekopp, halvdrucken och kall stog den på byrån i hallen.. Bra att man har ihop tankarna, tur huvudet sitter fast ja ;-)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0