Prinsesstårta con sylt

 
Grattis alla pappor!
 
Här är mitt bidrag :) Och eftersom min pappa bor ca 25 mil ifrån mig och jag dessutom jobbar denna helgen får han nöja sig med en bild på denna fina tårtan jag bakkade ikväll, en "Prinsesstårta con sylt" och några Trisslotter på posten.
 
Här hemma blir pappa J uppvaktat med just denna tårtan och en annan liten present :)
 
Grattis alla underbara pappor på Er stora dag ♥
 
 
Recept:
 
Vispa 150g smör och 2dl socker poröst. Blanda ner 2 ägg, ett i taget. Blanda 2msk vaniljsocker, 1tsk bakpulver och 3dl mjöl i en seperat bunke och blanda sedan ner det försiktigt i smöret. Smöra och bröda en form men avtagbar kant. Grädda i mitten av ugnen i ca. 35 minuter.
 
Gör vaniljkrämen (eller änvänd färdigblandad)
Vispa 3dl grädde (smäksätt gärna med något om så önskas)
Dela botten 1 eller 2 gånger (beroende på fyllning) när den har svalnat i en halvtimme.
Stryk på sylt på den nedersta botten, ca 8msk men mängden beror helt på smak och konsistens på sylten. Den får gärna vara kall så den inte så lätt "flyter ut"
 
Lägg på en botten och stryk sedan på krämen, den sista botten och sedan grädden.
Till sist marsipanlocket och dekoration :) Jag använde mig utan ICAs färdiga marsipanvaror.
 
Voilá!
 
Prinsesstårta eller Operatårta??
 
Vad skall era pappor få? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0