Övervåningen är klar

Nu i torsdags så blev hallen på övervåningen klar och helgen har gått åt att inreda och göra fint där uppe.
Lite Old Style eller New England över det hela.. Kan inte riktigt sätta fingret på det.
 
Byrån är köpt på IKEA, så som Kudden på Soffan. Själva soffan är IKEA's Ektorp men är köpt på nätet. Avlastningsbordet i hörnet är arvegods precis som böckerna på hyllan och globen. Hyllan är också ny från IKEA. Lampfoten hittade jag på Återbruket, den andra står i fönstret
 
Texten på väggen har jag fyndat på tradera
 
 
Bilden på hyllan är ett loppisfynd och kortet under hyllan är ett kort på mina föräldrar och mig när jag var några månader gammal. Den lilla fyrkantiga saken på byrån bredvid globen är en liten trädask med små "skivor" i som är målade i guld som böcker på kanten så hela grejen ser ut som en minibokhylla.  Mwen det är då små underlägg till glas, även det är köpt på återbruket :)
 
 
Jag är supernöjd med allt och ser fram emot att slutföra inredningen så småningom :) Det handlar såklart endast om diverse småsaker som egentligen bara jag ser eftersom jag vill ha det där lilla extra här hemma, min personliga touch ;)
Kaminen skall sättas tillbaka igen och några bilder skall upp på väggen.
 
Att hitta Gardiner kommer bli en liten utmaning känner jag.. Men har hittat några på ellos. Lite höstigt och mysigt :)
 
 Beige Hissgardin Edvard Naturvit Kanallängd i 2-packJotex Ljusbeige BIG roll up-gardin
 
 
 
 
 
 Beige Roll up-gardin Paulette Blå Roll up-gardin  Kobbe
 
 


What do you think so far


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0