Syskonkärlek


Vad jag älskar när min lilla groda pussar så på magen :-)

Det är så att han nog inte riktigt förstår vad jag menar med "Pussa på Bebisen" men han tycker min navel som ploppat ut är otrolig rolig att peka på. Och jag brukar peta på hanses och pussa massa på magen när vi byter blöjan så han härmas nog mest. Men mysigt är det.

Också har han börjat reagera när det är en bebis på tvn. Inte för att han förstår utan mer föratt jag suckar djupt och med en enormt längtande röst varje gång jag ser en bebis, så det är nog det han reagerat på, att dom små knyten har någon sorts betydelse för mammi :-)

Nu får jag Skryta lite också över honom:
Han har gått lite mer än en timme helt utan blöja (på egen begäran) och har varit jätte stolt. Han talade även om när han skulle kissa men dit han jag då inte med pottan eftersom jag precis då pratade med J i telefon.. Och då skedde det en liten olycka. Typiskt!
Men vad gör väl det? :-)
Bara att torka upp och försöka hålla bättre koll nästa gång.

Men nu är alltså pott träningen på G eftersom det sägs att bästa tillfället att börja är när dom själva visar intresse för vad som händer där nere och hur det fungerar och det har han haft nu i ca en vecka.
Roligt Roligt :-D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0