MVC vecka 35 + 1

Jag fick lämna William på jobbet hos sin pappa den lilla stunden jag skulle in till BM och det var otroligt skönt att få vara där själv för engångs skull ;-) Dock gick det förvånansvärt fort måste jag säga. Alla värden var hur bra som helst (vilket dom har varit hela denna här graviditeten igenom tack och lov!)

Hjärtljuden låg återigen på 140 som dom har gjort ända sedan första dagen vi lyssnade. Det är en liten bebis som gömmer sig där inne i magen :-) Jag känner själv att jag absolut inte är lika stor om magen nu som jag var med William!



Men vikten däremot har ökat markant de senaste 5 veckorna! Hela 4 kilo har jag gått upp. Men J skyller på vattnet så jag får intala mig det jag också :) Hittills har jag alltså gått upp 18 kg, och med William var det 14kg under hela graviditeten. Men BM säger att jag inte alls får räkna så.

När jag blev gravid med William vägde jag 69kg redan, gick då ner till 66kg pga illamåendet och började först komma ikapp i vecka 23, och slutade sedan på 83kg..


Dom försvann ganska fort. Redan 2 ånader efter förlossningen hade jag tappat alla mina 14 kilo och efter ytterligare en månad hade jag klarat att gå ner 10kilo till och slutade på 59. När jag slutade amma blevv jag gravid direkt efter 2 veckor och hade efter 2 månader redan gått upp 8 kilo igen.
Jag vill påstå att amningen (ammade fullt i 6-7 månader) gjorde susen för den snabba viktnedgången!! Kroppen producerar ju mjölk utav kroppens reserver och det fanns det ju gott om att ta av :-)

Jag är hemskt nyfiken på hur det blir efter Liten nummer 2, jag har ingen viktminskningspanik eller något liknande. Jag fascineras mest över hur naturen sköter det mesta själv och att jag förhoppningsvis slipper att springa benen av mig bara för kilonas skull ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0