Liten & Jag i vecka 31

det känns att det närmar sig. Inte föratt det är nära ännu, men det är ju bara 9 veckor kvar. Och när jag tänker på den förra graviditeten så gick den tiden hur fort som helst, även om det just då inte kändes exakt så ;) Och när jag tänker tillbaka lite till får jag tårar i ögonen. Så struligt livet har varit, en tid fylld av hormoner och humörsvängningar. Men jag har mognat, tack och lov! Så jag tror jag klarar vad som helst nu :) Mycket JAG här, men det är ju mig den här bloggen handlar om :)
Om jag nu jämför graviditeten lite till (som jag ju hade planerad) Så ser det ut såhär:


* S/M- mått är 3 cm större (30cm)
* Jag väger 4,6 kilo mer nu än vad jag gjorde då, men hade en mycket lägre utgångsvikt denna gången så jag har gått upp MYCKET mer denna gången :p alltså alltihop dryga 16 kg.. puh
* sammandragningar/ förvärkarna är denna gången mycket intensiva men mer sällan
* hudbesvär som klåda och exem (där det förra gången bara var finnar..) som jag nu har fått tabletter emot. Dessa fungerar även utmärkt som sömntabletter, därav denna tröttheten.
* Ett otroligt sötsug (fanns ej med William)
* jag kan och vill äta det mesta

men det som förbluffade mig mest var nog det att man knappt kommer ihåg vilken vecka man är i.. All fokus ligger på underbara lilla prinsen och det skall han få ha eftersom han om bara två månader aldrig mer har mammi & pappi för sig själv.

Nu får jag avsluta dagen innan jag somnar med pannan på tangentbordet. Imorgon skall jag visa er vårt nyrenoverade sovrum!





Kommentarer
Ereeka - Med bebis i magen ♥

Jag är också i vecka 31! 30+0 idag faktiskt :)

Känner igen det där att knappt komma ihåg vilken vecka jag är i :P

2012-02-19 @ 19:00:43
URL: http://ereeka.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0