Lillasyster? Lillebror?

Hjärtljuden - NU
[ ] Under 140 slag/minut = Pojke
[X] Över 140 slag/minut = Flicka

William
[ ] Under 140 slag/minut = Pojke
[X] Över 140 slag/minut = Flicka




Lugn/Vild bebis - NU
[ ]Lugn bebis = Flicka
[X] Vild bebis = Pojke

William
[X]Lugn bebis = Flicka
[ ] Vild bebis = Pojke

William är så lugn å trygg i sig än idag :-)
 


Halsbränna - NU
[ ] Mycket halsbränna = Flicka
[X] Lite halsbränna = Pojke

William
[ ] Mycket halsbränna = Flicka
[X] Lite halsbränna = Pojke






Illamående - NU
[X] Mycket illamående = Flicka
[ ] Inget alls= Pojke
Jag mådde inte fullt lika dåligt denna gången men ändå hela dom första 20 veckorna..

William
[X] Mycket illamående = Flicka
[ ] Inget alls= Pojke






Hög/låg mage - NU
[X] Låg mage = Flicka
[ ] Hög mage = Pojke

William
[X] Låg mage = Flicka
[ ] Hög mage = Pojke




 

Toppig/bred mage - NU
[ ] Bred mage = Flicka
[X] Toppig mage = Pojke

William
[ ] Bred mage = Flicka
[X] Toppig mage = Pojke





 

Mammans hårväxt - NU
[ ] Samma hårväxt = Flicka
[X] Mer hårväxt = Pojke

William
[ ] Samma hårväxt = Flicka
[X] Mer hårväxt = Pojke



 

Hickande bebis - NU
[X] Mkt hicka = Flicka
[ ] Lite hicka = Pojke

William
[X] Mkt hicka = Flicka
[ ] Lite hicka = Pojke




 

Pigmentsrand - NU
[X] Kort rand/ingen rand/svag rand = Flicka
[ ] Lång rand = Pojke

William
[ ] Kort rand/ingen rand/svag rand = Flicka
[X] Lång rand = Pojke





 

Mammas skönhet - NU
[X] Minskad skönhet = Flicka
[ ] Bibehållen skönhet = Pojke

William
[ ] Minskad skönhet = Flicka
[X] Bibehållen skönhet = Pojke
Helt ärligt kände jag mig själv mycket snyggare med William än vad jag gör nu! Men enligt J är jag lika snygg denna som förra graviditeten.. (Vågar han säga sanningen ens..?) hihi




Blödande tandkött - NU
[ ] Mycket blödande tandkött = Flicka
[X] Lite/inget blödande tandkött = Pojke
Lite svårt att bedöma då jag blev mycket känsligare nu sedan vecka 30.. Men könet är ju redan bestämt så vad som händer nu är nog inte så avgörande, eller?! ;-)

William
[ ] Mycket blödande tandkött = Flicka
[X] Lite/inget blödande tandkött = Pojke




 

Mammans sug/cravings - NU
[X] Surt, frukt, grönsaker = Flicka
[ ] Choklad, salt, laktits = Pojke
Men, choklad & Cola är väl alltid gott..?! Det är nog det som har gått åt mest sedan vecka 30 tyvärr ;-) men fram tills dess har det gått åt 1kg Kiwi & 1kg Vindruvor i veckan. Sedan har Plommon, Apelsin och Proviva Granatäpple varit ABSOLUTA MÅSTEN!

William
[ ] Surt, frukt, grönsaker = Flicka
[ ] Choklad, salt, laktits = Pojke
Faktiskt har jag inte varit sugen på någonting speciellt alls. Fick avsmak för mat ganska tidigt, kött, ris och kyckling kunde jag inte ens tänka på.. Te och leverpastejsmörgåsar var det jag fick i mig..




Utputande navel - NU
[ ] Tidigt i graviditeten = Flicka
[X] Sent i graviditeten/inte alls = Pojke

William
[ ] Tidigt i graviditeten = Flicka
[X] Sent i graviditeten/inte alls = Pojke
 




Urinvägsinfektioner - NU
[ ] Många UVI, ofta = Flicka
[X] Inga = Pojke

William
[ ] Många UVI, ofta = Flicka
[X] Inga = Pojke




Viktuppgången - NU
[X] Mkt viktuppgång i början = Flicka
[ ] Lite viktuppgång i början = Pojke
Drygt 8 kg dom första 2 månaderna!!

William
[ ] Mkt viktuppgång i början = Flicka
[X] Lite viktuppgång i början = Pojke
-4kg dom första 4 Månaderna



NU - 8 Flicka, 7 Pojke
William - 5 Flicka, 9 Pojke (Jag räknade inte med cravings här då det varken var det ena eller detg andra..)

Detta stämde alltså ganska bra, vad gissar vi på denna gången? :-)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0