♥ Babylycka ♥

Vi får gratulera Kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel till en liten flicka! Det är nog svårt att hitta någon som inte fått reda på nyheten i dagsläget. Ja, igår fick jag till och med ett samtal från mormor i tyskland och hon gratulerade till lilla Prinsessans ankomst, vår nya tronarvinge :-) "Nu väntar vi bara på din lilla prinsessa" sa hon då :-) Men det återstår att se vem som gömmer sig där inne denna gången ♥

Det är så roligt  när ett barn föds och det är den största lyckan man kan känna i livet, enligt mig, så jag blev så tagen av Daniels tal och hans otrolig darriga, känsliga och glada röst så jag började gråta av glädje :-) Även när dom började skjuta Salut rullade tårna, men det har förmodligen gravidhormonerna som ställer till det för mig.

Jag har läst så mycket på nätet igår om att det var onödigt mycket pådrag om det hela, det kändes som att BB nu  var större och mer intressant att prata om än lilla Prinsessan.. Inte för att det finns så mycket att tala om henne ännu, men man kan ju, bara för sakens skull glädja sig åt att dom fick ett friskt litet barn. För vet ni vad? Även Viktoria är en vanlig människa som vi som i precis detta NU går nyförlöst hemma  i en förlossnings- / (förmodligen) amningsbubbla, precis som alla vi mammor har gjort efter förlossningen. Så jag tycket inte att man skall blanda i något som har att göra med Vuxenvärlden som Kungahuset/ Politik eller liknande.

Även valet av namnet Estelle Sylvia Ewa Mary har sitt syfte som man fick väl och fint förklarat för sig. Tänk om någon skulle kritisera namnvalet av ditt eget barn..?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0