Varför är man lat??

Jag har aldrig förstått mig på latheten, lata människor och allt vad det innebär. Ok, att vara lat, låta dagen rulla på och koppla av en stund är det absolut inget fel på. Men att Dammsuga runt stolar och soffa föratt det är för jobbigt att flytta på, att inte byta kläder på sig själv eller barnet för att man måste hämta nya först, att inte torka efter sig, att inte låsa dörren, att inte plocka med sig skräp vare sig till papperskorgen eller soptunnan, städa ur bilen eller ta av sig skorna innan man går in (föratt snabbt hämta något man glömt) att inte bädda, att skura runt fåtöljer och mattor istället för att lyfta/ flytta på dem? Listan kan göras låååång, att inte göra sådana sysslor är helt oförklarligt för mig.. Är jag bara gravidknäpp, petig eller helt normal??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0