Det här med att bli vuxen..

"Vi förstår inte våra föräldras kärlek förän vi själva har blivit föräldrar"
Tänk, jag förstår den ännu inte idag..

"Barn föraktar sina föräldrar tills de själva fyller fyrtio. Då blir de plötsligt likadana som sina föräldrar. På så sätt bevaras systemet."
Gud bevare mig!!

Detta är två ordspråk som jag reagerade jätte mycket på! Gud i Himmelen må hämta mig innan jag bara ens kommer i närheten av att likna någon utav dem! Och nej, jag förstår absolut inte deras kärlek eftersom jag själv har blivit mamma för 16 månader sedan!! Jag undrar hur dom tänkte/tänker än idag..

Det kokar i mig av bara tanken - min morfar har alltid sagt att "vänta tills du själv är vuxen och har barn så förstår du dina föräldrar" varje gång jag grinade över dem som liten..
Håll i hatten gubben! Jag förstår fortfarande ingenting!! Idag fick jag bekräftad det återigen att mitt hjärta bara svämmer över av ren kärlek och värme till min prins och hans lilla syskon, att jag aldrig någonsin ens skulle komma i närheten av det mina föräldrar har gjort! Jag kommer aldrig att förstå, vill det inte heller. Det skulle göra mig så otroligt arg och ledsen.



Hårda ord? Men sanning!
Jag behövde få skriva av mig detta. Och idag kändes det som en perfekt dag att avsluta detta kapitlet med detta inlägget :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0