6:e dagen före BF

Det har varit en sömnlös natt, i alla fall för mig. Jag vred och vände mig av smärtor från kl 22 till 4 på morgonen imorse! 3 timmars sömn blev det dock innan Fisen vaknade, dock kunde vi gosa nån timma i sängen innan vi gick upp och det kändes skönt :-) Jag känner mig inte särskilld trött faktiskt, trots bara 4 timmars sömn dom senaste nätterna.. Kommer ihåg att jag aldrig kände mig trött inför förra förlossningen heller. Jag hade all energi i världen och målade ju om vardagsrummet och bakade som en världsmästare, haha. Nu denna gången har jag planerat dagarna så det knappt hinns med toabesök känns det som, men det är bara bra. I alla fall för någon så otålig som mig ;-)

Jag har värkar nu med och känner att dom har ändrat karaktär sedan i måndags. Mer stickiga och gör rejält ont! Jag har en tid hos Barnmorskan i eftermiddag som jag faktiskt tänker släpa iväg mig på (om det nu är fysisk möjligt) och sedan får vi se vad hon tycker vi skall göra.

Till Dagen D har jag bestämt mig för att till 90% åka in med ambulansen, då jag har en väääldig stark känsla av att det kommer att gå ruskigt fort när det väl sätter igång på riktigt. Och då känns det säkrare att sitta med kunnig personal i samma bil (som får använda gasen & blåljus för att komma fram) än med en nervös och ikke blodtålig sambo ;-)

Så kan han köra iväg William till barnvakten i lugn och ro, packa om det inte har hunnits med och behöver inte komma hem onödigt tidigt ifrån jobbet! Perfekt, eller hur?
Nej, men mindre stressigt blir det för mig känner jag :-)



Kommentarer
Ulrika Emini

Vad spännande att det kan hända när som helst! :) Hoppas att allt går bra för er och att det är en frisk liten knort som tittar ut. Lycka till!^

Kram Ulrika

2012-04-18 @ 15:07:54
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Lovisa

Jag har också haft i plan att ta ambulans när det väl sätter igång , min förra kom ut efter 3.5 timmar från första värken och det sägs ju att det ska gå snabbare med 2 a så varför chansa? Lycka till....snart är det dax:)

2012-04-18 @ 20:17:04
URL: http://vintagemamman.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0