Pepsodent!


Nu har jag använd den tandkrämen i exakt en vecka och j@drarr vilken skillnad det blev kan jag (till min stora förvånan) meddela! Jag fick ju många svarta prickar på tänderna. Det började i Februari.. Och eftersom jag varken röker eller dricker kaffe (händer ytterst ytterst sällan!!) och inte heller dricker överdrivet med svart eller grönt te kunde jag inte riktigt förklara detta för mig själv.. Bortsett från att det verkligen inte var fint alls (Jag undvek att le stort så mycket det  bara gick, dety var jobbigt på dopet!!) så tänkte jag att det kan nog inte vara något bra tecken.. Det slog mig en dag jag såg att mina naglar hade börjat bli brun/ orangefärgade och handuken blev brun när jag torkade mig efter duschen!! (väl inte det man förväntar sig efter en dusch...??) Jo, vi har haft väldigt mycket JÄRN i vattnet här och det blir bara mer och mer.. Det syns i vattenkokaren, i Badrummet, i grytor när man kokar pasta eller potatis, dricker ett rent glas vatten, Williams gummi inlägg i nappflaskan.. ja ALLT är brun/ orange färgad.. tvätten får bruna fläckar när den ligger för länge i tvättmaskinen och Williams Badbalja och tvättlappar har också färgats brunt av vattnet efter bara några veckor.. Masigt eller? Jo, i alla fall så hade mina tänder och naglar blivit missfärgade så jag beställde en tid hos tandläkaren för att få mina misstankar bekräftade!! YES, det var pga järnet i vattnet och han lilla gubben var sååå snäll och slipade b ort alla missfärgningar så nu har jag ett VITT & GLATT leende :) Och allt detta var GRATIS då jag har tandförsäkring, inte illa de ;) Naglarna fick jag ju tyvärr klippa ner allihop *snyft* men det gör mig ju liiite glad att jag ska flytta härifrån då och äntligen kan få dricka vanligt vatten ur en kran igen :D Jag ska lämna Nappflaskor, trasor, badbalja och allt detta på Gården och köpa nytt så småningom då jag INTE vill ha skitiga saker till min lilla bäbis!! PUNKT :) Mohaha :p

Tillbaka till Tandkrämen så JA, den har gjort sitt :) Plus tandborsten jag fick då.. Den är dock lite hård så jag har blivit lite öm i tandköttet men det börjar ge sig nu. Har ju någon vecka kvar att prova. Har ävwen delat ut några provtuber så jag återkommer med resultat av dom andra :) Har några prover kvar så hojta till om ni också vill prova den, ändå kravet är ju att tala om vad ni tyckte om denna, resten fixar jag :)

Sugen på att bli medlem själv? klicka in Dig HÄR och registrera Dig redan idag! Det ÄR verkligen skit kul att få prova tjänster och saker.



Här nä'st ska jag få prova "Guldbrev" och i Juni får vi förhoppningsvis några lass med ny kattmat att prova också :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0