Flytta!?

Det var om jag inte minns fel en dryg vecka sedan jag skrev sist :p Jag har haft häcken full med grejer att göra då vi hade Dop io söndas och som ni vet är jag själv under veckodagarna -.- vilken börjar gå mig rejält mot ...!! Jag har tröttnat på att vara själv helt enkelt. Allt ska man göra i sin lilla (mer eller mindre) ensamhet.. Jag pratar inte om att jag går in i väggen eller aldrig kommer ut.. Det kan jag mycket väl göra, åka och hälsa på kompisar, bjuda hem folk.. Det är det jag brukar göra för att få dela med mig av det lilla jag upplever här hemma :p
Nej men seriöst så går det inte för all del i världen att fylla i Johns plats som Pojkvän & pappa med "alla andra" och oändlig sysslesättning! Som sagt har jag så mycket att pyssla med tills jag dör om jag vill i det här huset!

Om man skulle förklara det från andra hållet - om jag hade varit en ensamstående mamma och varit medveten om detta hela tiden ifrån första början, så hade jag nog knappast bosatt mig ute på landet i ett stortstort hus som det dessutom inte finns någon ordentlig värme i utan det skall eldas med ved dygnet runt, annars blir det kallt.. Tur att det har varit varmare dagar nu :) På tal om det får jag nog slänga in en vedklimp nu..

Så - tillbaka till min situation!
Hade jag viss om att jag skulle vara själv större delen av vecklorna, eller som sagt varit en ensam mamma hade jag ju varit inställt på detta och gått in i det med en helt annan bild av förväntningar och måsten  - trot eller ej - jag hade faktiskt bosatt mig i en LÄGENHET någonstans närmare civilisationen, där jag slipper tänka på värmen, enkelt och snabbt kan ta mig någonstans utan att börja packa ihop barn och hallva hemmet..

Jag kanske må klaga, men den sitsen jag sitter i nu finner jag mig inte bekväm i för 5 öre!! HUR MYCKET jag än älskar att leva på landet, HUR MYCKET jag än älskar trädgård, skog och låååånga promenader med hunden i naturen så hade jag faktiskt valt det enkla först!

Vad ska jag göra? Flytta IGEN?? Jag är riktigt inne på det, hellre bor jag närmare Göteborg och har en normalt SvenssonLiv . eller så vet jag inte vad..

Help!



Kommentarer
Lisa

jag tycker självklart att du ska tänka igenom noggrant och länge innan du gör det beslutet. Men jag förstår PRECIS vad du menar. Min kille har samma typ av jobb som din kille. Han jobbar 06.30-18.00 måndag till onsdag och torsdagar slutar han 16.00 sen är han ledig på fredagar, om jag förstått rätt så jobbar John t.o.m mer. Rikard har berättat mycket om sina kollegor som bor i andra städer på helgerna. De trodde att det bara var när barnen var små som de skulle jobba så, men nu är deras barn tonåringar och de känner sig som främlingar i sina egna hem. Vad som kunde blivit lyckliga familjer har istället blivit en fru på landet som tar hand om barn och hem och en pappa i Gbg som känner att den enda nytta han gör är pengarna han drar in.

Jag tycker att pengar är viktigt, men att ha en närvarande pappa är så mycket viktigare, vissa män har svårt att förstå vilken stor roll faderskapet verkligen är, de underskattar sig själva. Min pappa jobbade nätter när jag var liten för att dra in "stålarna" och det tyckte jag var jätte jobbigt och tråkigt.

Strömstad är underbart :-) men det står kvar där. Och är en helt fantastisk stad att ha ett sommarställe i. Jag tycker att ni ska kolla på saken.

Jag förstår precis vad du menar med att ställa in sig också, det är ju så. Man anpassar sig efter vad man har för tillgångar. "gillar läget" som man brukar säga. Finns dessutom mycket jobb för dig som receptionist här.

Rent egoistiskt från min sida så skulle jag tycka att det var jätte jätte mysigt att ha en ung mamma att hänga med ibland på dagarna :-) du förstår att folk i den här staden är minst 30 när de får barn och det är i mina ögon det största minuset just som ung förstagångs mamma i Göteborg.

Hoppas att jag var till någon hjälp med min insikt i saken.

Kram på dig

2011-03-31 @ 00:00:39
URL: http://minajagochbebisen.blogspot.com
Anonym

brukar läsa din blogg och jag måste säga att jag tycker du är duktig som fixar allt själv! Personligen är man ju bortskämd med en karl som är hemma, åtminstone på kvällarna och ibland vissa dagar. Och jag bor 5 minuters promenad från centru...m, i en lägenhet. Men ändå kan man bli riktigt frustrerad vissa dagar. Hur underbart det än är att vara mammaledig och få leka och gosa med sitt ljuvliga barn varje dag så blir det jobbigt ibland. Dagar när deras tänder växer, när de eller du är sjuk, när det uppstår något problem man inte vet hur man ska lösa osv. oändligt mycket men ändå så givande.

Anyway, du ÄR stark! Jättestark! Heja på! Man klarar allt som mamma. Och man är bäst! :D

2011-03-31 @ 10:33:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0