Vad är en SuperKvinna? Är det hon som städ...

mms_img39010 (MMS)

Vad är en SuperKvinna? Är det hon som städar, bakar, lagar mat samtidigt som hon liknar någon TopModel deltagare? Förmodligen sitter barnet/barnen i bärselen under tiden, sover eller ugglar framför tvn?? Jag undrar verkligen var man har fått denna bilden ifrån, bilden av att vi kvinnor skall vara perfekta och fixa allt i hus & hem samtidigt som vi också skall vara bra mammor och förväntas Vara gladast och piggast i världen när partnern kommer hem!? Dagen har bara 24 timmar och jag undrar hur den perfekta kvinnan skall lyckas med att trolla ihop dagen sådär perfekt ? Jag har, av ren nyfikenhet, provat för mig själv att få ihop detta på något sätt. Men det funkar bara inte! Antingen blir tiden med William så kort att jag knappt känner igen han på kvällen, eller så är det disken, tvätten eller annat som blir liggandes.. Fixar jag hus och mat varje dag, dammsuger, tvättar, bakar städar, lagar mat 3ggr om dagen, fixar ute.. osv Då blir det VÄLDIGT lite kvar av dagen som man kan ägna åt Mamma-Barn-Tid.. Och det är väl viktigare än disken i diskmaskinen, eller? Jag skulle aldrig ångra 2 timmar extra med mitt älskade barn, men jag skulle ångra 2 timmar av städ eller bakning när jag ser att lillen egentligen hellre vill umgås med mig! Om inte annat är ju jag helt slutkörd redan 18 på kvällen så William i princip skulle kunna dansa på bordet utan att jag skulle bry mig.. Å vem gör jag allt detta för? Mig själv? Jag tar ju kol på mig själv av att stressa runt, och får knappast någon medalj för jobbet heller. Man mår inte bra av att inte ens kunna njuta av lite egentid när knodden sover, för då ska man ju 'passa på' med så mycket annat så ongen skulle behöva sova i flera dagar i sträck! Vem är jag om jag skall vara "The Perfect Mum" ? Vem skall ta över MIN roll och vara en bra mamma, en kärleksfull, avslappnad, glad person? Jag undrar vilken karl som har kommit på SuperMamman. Jag kan knappt bärga mig tills jag träffar Mister SuperDaddy! :-D Så, jag kan säga att jag har provat, men det är inget liv jag vill leva! Hellre har jag lite tvätt i tvättkorgen & damm under sängen. Eller en något längre gräsmatta (för den har jag helt prioriterat bort kan man säga) :-P så umgås jag gärna mer med min Bebis :-) eller vad han nu föredrar att bli kallad numera?! Jag är ingen SuperKvinna när det gäller regelboken, men jag är en fantastisk Mamma till min underbara Son och nästintill 99% nöjd med mig själv! Så kvasten får stå i skrubben och vila idag också :-)



Kommentarer
Lisa

Äsch! Det finns väl ingen som begär det där nu för tiden? Låter ju som rena rama 50-talet. Vi delar på alla hushållssysslor här. Sådant tråkigt kan inte en ensam stå för när man har barn. Så länge man är två vuxna i familjen :-)

2011-07-22 @ 17:48:08
URL: http://Minajagochbebisen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0