Söndag

Idag har vi legat kvar i sängen läääänge - efter att tjurarna fick sin mat runt kl. 7.00 vill säga!! :p Ja, runt 11 så piggna vi allt till och då var det bara att avnjuta en god frukost och sedan sätta igång med tröskningen!! JA, så är det när man har blivit bonde - bara sådär :p
Jag själv gör ju så klart inte så mycket på gården längre. Går mest efter alla andra och kollar vad dom sysslar med och är bara med som sällskap. Trist tycker jag, men får man inte jobba hårt så får man helt enkelt inte! Kroppen har iofs fullt upp med att livnära och producera ett barn - det är inte barabara!! ;)

Har kört killarna fram och tillbaka mellan gård, gärde, traktor, gård.. osv osv.. Till slut tog jag mig en liten lagom lång promenix upp till grannen och tillbaka. Fisen verkade inte gilla detta allt för mycket eftersom efter typ halva sträckan så hade jag en häl i buken och den bara stannade där!! Hur jag än försökte att flytta på den så har den lika fort satt tillbaka foten in i revbena!! Här hemma så är den så lugn så.. Typiskt! :p
Samlade lite kantareller gjorde jag åxå under tiden - Mumms :D
Tiffy var ju också med. Hon är med ÖVERALLT förstår ni så den har blivit en riktig Bond Hund :p
Från VäskChihuahua till BondHund.. jaja, hon gillar lantlivet :)

Snart skall jag packa ihop lite grejer och bege mig bort till mormor där jag skall ta mig ett varmt och skönt Söndagsbad och få bli lite ompysslat! :D

Imorgon kallar jobbet igen i några timmar. STORGILLAR verkligen dom korta arbetsdagar!! :)



Ha en underbar söndag alla <3


PUSS/ SanjaLilli


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0