helgen i korta drag..

Fredag


vaknade tidigt med en känsla av att jag var i stort shoppingbehov! Pigg var jag och det var nog den extra tabletten med järn jag har tagit nu varje dag sedan oonsdag. Att jag skulle bli hård i magen visste jag - MEN! så hård?? Jag bannlyste järntabletterna ur mitt skåp och sparar dom till krisiga dagar! Får se mig om efter annat!!

På eftermiddagen fick vi då besök av famlijen Olausson och det var väl skönt att inte behöva sitta själv hela dagen tyckte jag :) Dock försökte jag dra med mig John till Nordby runt kl.14 på en liten Shoppingtur! Låter kanske inte riktigt så spännande för killar, men J tycker ju faktiskt om att shoppa - kläder ;) Så då fick det bli det :) Även fast det kanske är rosa moln och roser högt och lågt kan man ju ändå åka iväg och skaffa saker till bebisen tillsammans! Kändes faktiskt riktigt skönt att få hittat på något tillsammans - bara vi två! Det känndes så väl att det var såå länge sedan att det nästan var jobbigt att komma på något att prata om.. Något som inte handlar om

  • BYGGET PÅ VALEX
  • LADUGÅRDEN
  • DJUR eller GÅRDEN över huvudtaget
  • JOBB
  • TRÖSKING, LAND & SKOG
  • blablabla...
Men till slut fick vi lite mer fokus på lille bebisen som ju ska komma om cirkus 2 månader så det var helt fantastiskt att kunna prata om den :) Vi gick genom nogra affärer och kollade på kläder och annat tillsammans och till slut så fick han allt foten in :) Inte lätt men man börjar känna sig lite mer hemma i barnavdelningarna ;)
Hemskt!! Det trodde man ju ALDRIG att man skulle göra för bara ett år sedan!! Hehe ;p


goosig snuttefilt :)

Kvällen

Jobb åt alla håll och kanter säger jag bara!! Efter den här lungna dagen skulle det börja :p klockan 18.30 började allvaret: BARNVAKT skulle jag vara ;) Braaa tänkte jag :) Gulla runt i några timmar tills föräldrarna hade käkat färdigt.. Men IKKE!! :D Efter maten så verkade BAREN vara rätt intressant så den kvällen blev alldeles för lång för att böjra kl 8 dagen efter, men vad göra när man lovat ?? SITTA STILL OCH VARA EN GOD MÄNNISKA! hihi ;)
Nåja, jag har lärt mig mycket, och lördagen skulle inte bjuda på mindre äventyr....

/SanjaLilli


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0