Maffig Söndag!

Jag somnade då (efter jag fått order av J att lägga mig tidigt) på soffan runt kl 22 tror jag :) Skönt att somna tidigt, men fick ändå inte sova hela natten igenom.. värkar och toabesök höll mig sysselsatt.. J har då suttit och sovit i fåtöljen så jag inte behöver vara själv och han är på plats om jag behöver honom. Min underbara älskling

Tidigt väntade djuren på frukost igen och jag drog mig på soffan med en kopp te och TV4nyheterna till kl. 10 vill jag påstå. Sedan så var det bara att gå och käka lite breakfast och så skulle jag gå ut och hjälpa till och få in djuren ute på hagen in i stallet.. Men jag hann precis borsta tänderna så var detta klart.. Humm.. lite frisk luft hade vart gött, menmen :)
Precis då började första fikarundan med alla som var med och då var det bara att duka fram, koka vatten och tina bullarna :)
Efter det så skulle det slaktas 2 tjurar och det fick jag beskåda ^^ Lite skumt men det är ju inget man inte sett förut (på Älgjakten) Men innan så var Hanna så underbar snäll och hjälpte mig att få undan alla flyttkartonger med grejor som J hade varit och hämtat på Valex igår.. Det gjorde gött att få detta gjort, men USCH för grejor man har!! Överväga att slänga en del?? JA TACK!! haha :p

Tack Hanna!!

En anledning till varför jag har varit så bitter hela tiden.. flyttat 3:e gången nu i år och har aldrig hunnit packa upp riktigt sedan förra året september..
Inte konstigt då väl?!
Men nu ska jag inte flytta på mig en enda millimeter mer kan jag lova!!

Sedan var det dax för mat, hmm.. stå i köket och laga mat till ett fotbollslag hade varken H eller jag lust till så det fick bli hämtmat -PIZZA- och det satt gott!! Tänk att jag klarade att få i mig EN HEL sådan!! :p hehe

Sedan kom Zelly, Iris & Gerd förbi på fika med lite Chokladkaka och några blommor, jag fyller ju år nästa söndag och då var det en liten förfika då ;) Myspys

Nu väntar jag bara på att killarna blir klara med kvällsmatningen och så kan
Sanja & Älsklingen
äntligen ta kvällen och mysa ner oss i soffan och se på ingen mindre än BECK!! :D

Har jag glömt nått?? Njeeh.. har möblerat om i köket igen också :p men nu är jag nöjd tror jag!! Inga bilder på hemmet då det är allt för stökigt och städat än och det kommer det att vara så länge vi är bonder!!
(till den 12. November vill säga!)

♥ Ha en go söndagkväll allihop!
/SanjaLilli


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0