Kanelbullens Dag..

.. Barnens Dag, Djurens Dag.. Ja, och så skulle det bli någon sorts Anti Rasistisk Dag idag också - 4. Oktober!! Undrar vad allt detta skall vara bra till?? Sanja har tappat kollen :s

Kanelbullens Dag: Kanelbullar bakas och äts det ju året runt så VARFÖR då ha en egen bulldag? För att kunna skylla på att man får äta ännu mera? Föratt man skall ha en anledning att träffas och fika?? Allt detta kan man väl göra annars åxå och det är ju det folk gör ändå.. Jag tror att det är precis samma princip som Alla hjärtans dag där det i stort sätt bara handlar om att tjäna mer pengar!!

Barnens Dag: Ja, inte får vi barn presenter som mor och far på sina dagar.. Det finns väl inte många som känner till denna dagen ändå.. Jag själv slänger en tanke till barnen som inte har det lika bra som mig här i sverige. Mer än det kan jag tyvärr inte göra. Världen är ju inte rättvis någonstans. Men att tänka på dem får mig att tänka om!

Djurens Dag: Ja.. här ska vi ägna en tanke åt alla djur på den här jordkloten. Som vi för övrigt håller på att förstöra själva så här kan vi inte göra mycket mer än att tänka till och omvärdera här åxå!

Det sista: Vet jag inte riktigt vad detta skulle handla om men det var ju under utredning som jag förstog.. Inte vet jag. Det är då ändå rätt självklart att inte göra skillnad på folk och folk! Man skall ta säden dit man kommer - har jag alltid sagt och kommer då inte ändra mej! Jag borde veta :) Eller betyder en sådan dag att man får vara dum mot invandrare förutom på just den här dagen?? Skumt..

Har otrolig många tankar kring detta, men är allt för ivrig och trött för att skriva ner alla dom! Men jag diskuterar gärna! :) Inte heller tror jag på att SD är ett invandrarfientligt parti! JA, jag har själv röstat på dem och har mina anledningar. Det borde respekteras, lika som att jag respekterar andras åsikter, eller hur?? :)

/SanjaLilli



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0