Mors Dag

Det är la en fin gest att visa sin mor hur mycket man uppsakttar henne :) Men det är tråkigt att Allmanackan måste tala om för oss NÄR vi skall VISA detta och att det är NU det är dax att öppna plånboken till en bukett, middag/lunch, chokladask (som dom ändå inte vill ha pga vikten..) ja, och allt det där!?!? Jag tycker att man när som helst skall kunna uppvakta sin mor (OM) man nu känner för det precis vilken dag på året som helst.


Nästa år får väl jag också fira morsdag ;) Känns lyckligt :) Men men.. jag tycker ändå alltid tvärs emot allt och alla ;)
Naturligtvis tycker jag också att den dagen är en mysig idé och att det är ett bra tillfälle att mötas upp när man annars inte tycker att man har tid eller möjligheten att träffas :) Som jag då som bor så långt bort från min familj (och dessutom måste jobba!!) blir det lite svårt att åka dit nu. Men jag åker ju hellre upp när jag är ledig och inte behöver känna stress eller att någon/något TVINGAR mig till det :)

 

 


Idag har faktiskt Johns mor varit på besök en sväng innan jag åkte till jobbet. Hon fick en liten princesstårta av honom och vi en buske.. ja, nått blomaktigt iaf ;)
Också har vi hunnit att gräva upp Rabarber vid nån öde gård och plantera den hemma.. nåja, vill han ha den får han ta den.. Jag är inte så förtjust i rabarber :p Håller mig till min krusbärsbuske ^^

Uff vad jag är trött hela tiden!! Skall bli skönt med semester känner jag!! Längtar så till Värmland så det skriker om det!! Vill helst flytta tillbaka NU!!! Mina lediga dagar skall jag nog planera väl och vill tillbringa massa tid i Gunnarskog OCH Sunne!! :) Men det blir ju inte förän om en månad. Ser ändå fram emot det :) Sen vill jag inte heller att tiden skall gå för fort heller. Försöker att verkligen NJUTA av varje dag och vill känna lillen i magen :) Känns ju så underbart <3 Känna gör jag ju inte mycket, men jag tror fast på att gurkan känner på nått sätt om jag är uppmärksam på vad den håller på med! Vi hänger ju trots allt ihop och jag måste tänka mycket på att allt jag gör och känner påverkar Minimi.



Sitter kvar på jobbet till 22.30 och dinglar med benen tror jag. Här händer det inte så mycket mer ikväll skulle jag tro ;)


Ha en underbar kväll alla
Puss*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0