Eurovision Song Contest 2010





.. är ju nu över och det blev förvånansvärd TYSKLAND som tog hem segern!! :) Jag har varit helt neutral när det gällde valet och min personliga favorit var faktiskt ISRAEL!  Men Lena har visat oss att det går att gå ifrån helt okänd till världskänd på bara några veckor!
Det ni! Och bara detta är ett pris värt!






Stefan Raab
med sina omöjliga idèer om att göra ESC 2010 till en Express-Idol-Show har helt klart lyckats! Han är nog en av tysklands mest berömda (och faktiskt roligaste) komedien (TV-profil skulle jag nästan säga!) Allt har tar i blir till guld (om man får lov att säga så..)
Jag har inte alltid tyckt om honom! I början var jag lite skeptisk till TV-showen han hade i början. Men den var ju faktiskt en riktig WOW-faktor i tyskland. Men med tiden och fattade även jag tycke för honom och inte minst för hans humor! Den är utan dess like - och ibland lite hård ;)


Hur som helst så gratulerar vi GERMANYs Lena och Herr Raab till segern..





..och tackar Norskarna för ett UNDERBART program där vi verkligen ALLA har delat en speciell upplevelse
!
Ni har verkligen gjort ett JÄTTE BRA JOBB och allting utan avbrott eller komplikationer.
Bortsett från Spanien som fick en atatist mer under några  sekunder - då kan man ju infråasätta säkerheten lite grann, men som tur var så gjorde han ingen illa.

Thank you everyone for an amazing Show och så suveräna framträdanden iår, 2010!

Minus: Grannröstandet är dock lite irriterande!! Fy skam för detta!



 



Kommentarer
Linnea

Jag tycker verkligen att den bästa låten vann! ;)

2010-05-30 @ 23:13:53
URL: http://ninnej.bloggplatsen.se/
Sanja

Den var udda, men riktig bra :) Rythmen går in i kroppen och foten orkar inte hålla sig för att studsa med ;)

2010-06-01 @ 07:34:54
URL: http://sanjalilli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0