V 16 - Ultraljud

Nu har vi fått svar! Det är en liten bebis jag har i magen - en livlig sådan :)
Vad det var ville hon inte tala om (det går ju ändå inte att påverka - Barn som Barn) var hennes ord! KÄRRING!! Ja, hon förstörde all min glädje just med dom orden skall ni veta! Det var inte alls kul längre och jag ville bara springa ut därifrån. Det största som händer i mitt liv just nu kan bara förstöras av en enda liten person som jag ser en gång i hela mitt liv och aldrig mer??!! Med vilken rätt?? Detta handlar inte om att Jag inte fick svar utan hur hon uttalade sig och behandlade oss, blivande föräldrar, fulla av förväntningar, glädje och hopp. Bara slår en klubba i huvudet på oss och markerar tydligt att "Ni är ju bara barn!" Ja, hon kunde lätt vart min mormor, men hur vågar hon??!!
Uddevalla - Never more!!
Vill jag veta så är det MITT beslut, och inte hennes. Borde respekteras. Men som jag förstått så är reglerna så här i sverige.. Stort MINUS. Fritt land ?? *gapskratt*

Oavsett ifrån denna händelsen har det varit helt underbart att se att jag bär liv inom mig. Och det går bara inte att förklara med ord. Ni som har barn vet vad jag pratar om och jag förstår vad ni menar med att det är värt illamåendet och besvären :)
Ni som inte vet, prova själv ;)
Också har hon mätt och räknat runt så jag är bara i v 16 istället för v 18, men det spelar ju ingen roll. Bra att vi har fått svar på det nu äntligen och vet den den skall komma. 27. November och det är helt underbart :D Bara du är frisk och pigg när du kommer så är vi glada :)

Jag kommer att lägga ut en bild på bebisen, men det kommer förmodligen vara den enda.

Inte ens född och redan ute i allmänheten :)

Detta är sååå spännande <3



Kommentarer
Linda

Jag har för mig att man kan betala för att få veta kön. Men vill du verkligen veta det? det är ju lite av en överasskning också ;) Hoppas allt är bra med dig och magen! :) Vilken jäkla kärring att hålla på sådär, då skall hon ju inte jobba som barnmorska, kan man ju tycka iallafall. :/ Kram

2010-06-10 @ 19:46:27
URL: http://blomklocka.blogg.se/
Sanja

Vi tänkte att låta tillfället avgåra. Ligger fen rätt så man ser så tar vi reda på det. Ligger den så att det inte syns så låter vi bli. Men nu var det ju HON som avgjorde detta och inte slumpen så man känner sig ju rätt överkörd där..

Men nu får det visst bli en överraskning. Fast jag är helt övertygad om att det blir en kille ;)

Men hon kärringen jobbar absolut på fel ställe!!

2010-06-11 @ 21:26:04
URL: http://sanjalilli.blogg.se/
Malin

vilken bitch! jaså är jag före dig ändå trots allt ? :P hehe . kramis

2010-06-13 @ 00:58:47
URL: http://maliinlundgren.blogg.se/
Sanja

Ja, vi bytte plats där ;)

Men det blir en fin julklapp vilket som för båda oss och jag hoppas dom blir friska och pigga bebisar :D

2010-06-13 @ 10:54:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0