V 18 - sliten men glad

har haft fullt upp i några dagar nu. Jobbar 9 dagar i rad nu innan jag är långledig .. inne på den 6:e dagen idag vill jag påstå :) Jag har aldrig haft något emot att jobba, men jag orkar bara inte lika mycket som jag gjorde förut! Helt sjukt ju.. Jag blir bara trött och/eller får ont i magen när det gått för långt. Ont i höften har jag också igen. Arbetsskada DeLux - och är det värt det?? Nopp!! Menmen.. Är ju snart slut på detta :) Hur som helst så har det hänt en del på hemmaplan sedan sist. Har varit i Flöghult och passat lilla söta F. och L. för hundraelfte gången efter en stressig och helt kaotisk dag på jobbet, men det gick så bra så på hemmaplan ändå :D Vi lekte hela eftermiddagen och sedan så var det bara att blanda lite välling och så var NO. 2 helt utslagen kl 19.30 :) En halv timme senare deckade NO. 1 i fåtöljen (som absolut inte skulle sova före mamma och pappa kommer hem!!) ;) Söt då.

***
Har fått en jädra ögoninflammation så jag ser ut som en skitnödig Chihuahua!! Buuäääähähähäh :p
***

SÖNDAG
Ja, söndagen var najs, jobb jobb och det var faktiskt helt ok med 172 utcheck ;) Det flöt på som bara den *ME LIKE* kvällen var planerat att tillbringa framför TV:n med gänget och spela BINGOLOTTO, men det var ju inget på söndag.. Blev film, midsommarplanering och provsmakning av Whisky istället :) däremot så skulle det ju vara Bingolotto idag, men det hann vi inte med! Dagen på jobbet var väl sådär.. Jag har varit otroligt optimistiskt idag och har höllt m´humöret på den övre delen nästan hela dagen Lunchade tillsammans med J. ute i solen, vilket som verkligen behövses!! :D Fick dock jobba över / igen!! Finally @ home var John och morfar redan igång och bara slängde ihop brädor och isolering, lätt somen plätt :) Så nu är det inte mycket kvar att bygga snart :) Har redan planerat inför inredningen, och det kommer bli så mysigt i det nya sovrummet så det bara MYSER OM DET <3 Mormor och jag yrade runt i trädgården och fixade i rabatterna, diskade och tog ett ryck i huset och städade. Kändes härligt med en hjälpande hand :)


***


BEBIS <3
Bortsett från allt det tråkiga som händer i vardagen så måste jag själv påminna mig om att jag ju väntar en liten busing :) Är ju nu i vecka 18 :) Jag fullständigt glömmer av det ibland när jag är på jobbet! Skumt, men det är väl föratt man inte känner något vissa dagar. Eller åt minstånde inte tänker på det i alla fall när det väl är.. Men när jag byter om och och skall åka hem så ser och känner jag det och då känns det bara underbart :) Har ju fått en liten synlig kula nu och tycker att det är irriterande att INGA byxor passar (utom mysbyxor) tröjor är för korta och linnen ständigt åker upp över magen!! Jag har inte lust att köpa massa nya kläder för bara några månader. Trodde det skulle bli hur roligt som helst, men det tycker jag inte alls nu :p Som det kan vara :) Ullis kom faktiskt imorse och petade lite på magen med orden "Nu jävlar börjar magen synas!" Och då blir man ju lite glad ;) Har inte gått upp i vikt ALLS ö´förresten och väntar förtfarande på att det skall gå åt rätt håll.. 4 kg mindre nu än vad jag hade i Mars och än så ligger jag under den vikten som barnmorskan registrerade i April.. Inte konstigt med tanke på att jag knappt behöll en banan i magen.. Men nu jävlar har jag börjat äta vanliga portioner igen! (nästan i alla fall) :)

***


Jag skall försöka att lägga ut några kort på bygget, magen och lite annat. Men det blir nog imorgon!

Skall för övrigt på Födelsedags- och Inflyttningskalas imorgon kl. 18.00! Ja, jag för visserligen hålla mig nykter och säkert köra, men det skall bli kul att åka till Rs nya lya och bara vara :D

Till slut vill jag gratulera D & Göbben till lilla Bebisen! :) Jätte söt och så himla lik far så det går ju inte att gå miste om ;) Lycka Till i framtiden, hoppas man får träffa Dig och knödden snart :)

Nu skall jag laga varm Choklad till John & mig och kosa ner mig i soffan innan det blir läggdax igen :)
Börjar inte förän kl. 8 imorrn så det blir sovmorgon! :D

Ha en underbar kväll alla och glöm inte att handla mat&dryck inför fredagen (FÖRE ALLA ANDRA) så ni slipper köa! ;D
Pusselipuss*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0