Klägg!!

Dom driver mig in i en stor depression känner jag!! :P Nej, men dom är ju helt galna!! Även flugorna är helt OUT OF ORDER!! Det är väl nakdelen med att bo på landet mellan gård och ko ;) Men dom smällarna får dom ta! :D


Imose vaknade jag med feber och en igentäppt näsa :/ Det har lagt sig lite nu,, men nått är på gång känner jag. Har haft lite ont i underlivet dom senaste 3 dagarna så funderar lite på att åka in imorgon om det inte ger sig.
Viss sägs det att det kan dra lite här och kännas lite obehagligt där, men det här känns nästan som träningsverk med sendrag.. :( Jobbigt bara.

Imorgon åker min käre mormor bort till tyskland igen och stannar där i 10 dagar. Skall hälsa på sin pigga mor :) på hemmet och sin halvsjuka bror.
Han hade i April en ganska allvarlig cyckelolycka, precis efter vi hade åkt hem till sverige igen.
Endaste gången han cyklade
UTAN hjälm, händer det.
En bilist stannade efter vägen och bara öppnade bildörren utan att se sig för.
H. cyklade rätt in i den, voltade över och slog i huvudet i asfalten. Bröt skallbenet och låg i koma i 2 veckor. :(
Hjälmen hade inte hjälpt så jätte mycket
faktiskt sa läkarna, eftersom skallfrakturen satt såpass långt i bakhuvudet så förmodligen hade han väl knäckt nacken istället annars. Men det är smart att vara efterklok..
Han har i alla fall vaknat upp :D och fått lära sig mycket ifrån början igen. Men han talar nu bra, kommer ihåg mer och mer för varje dag och tränar med sjukgymnasten :)
Allting går väldigt sakta säger han och dagarna är rätt så slitsamma.
Det blir tidiga kvällar och senare morgonnar eftersom han behöver vila så mycket.
Men med tiden kommer han bli piggare och piggare :)
Han är positiv och
bara 59 år!!

Jag förstår att mormor vill åka dit igen och se själv att allting börjar bli bättre. :)
Några bilder från påsksemestern har jag grävd fram :)


Tänk sig att i November lever 5! generationer i våran familj!
Gammalmormor
fyller 90! i November
Mormor fyller 66 i Augusti
Mamma har fyllt 43 i Februari
Sanja fyller 22 i Oktober
Bebisen kommer den 27.November ;)

Der Alex!

En av  många björnar



Ja, den va söt tyckte jag :)
Kan du tyska??

Gammalmormor & Mormor <3
Stiliga damer ;)

Härlig semester <3


EN METER ÖL!




Jag skall ta ett ryck med tvätten och plocka på skrivbordet innan morfar kommer och fortsätter med bygget. Sedan skall jag försöka att åka till mormor och säga hejdå och krama henne hårt! Har inte haft så mycket tid att umgås med dom på de senaste dagarna känner jag och så vill jag inte att det ska va! Det är allt så bra väder ute så en promenad sitter nog inte fel senna heller ;) Blåser väl lite mycket, men luften är sval och ren efter nattens regn :)




Höres då senare gott folk, och bli inte sjuk som jag har gått och blitt nu då ;)

Jag kryar på Mig <3

Pusselipuss*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0