kalas

nu bär det av till B. på kalas och inflyttningsfest :D Flickan börjar bli stor ;) Men nu är jag så sen så bilder och lite uppdatering om dagens händelser kommer ikväll :D

Puss på er <3

***



***
Då var man hemma igen efter en mysig kväll med tånta och jordgubbar :) Den här buketten fick hon och den är ju så vacker så jag ville nästan behålla den själv ;) Köpte även en jordgubbsampel (jävligt smart för då äter inget kryp på dom mumsiga jordgubbarna) och ett välbehövligt presentkort ;)

***

***

Annars har det väl egentligen varit rätt så lugnt idag.. Dagen på jobbet har varit lite slitsam eftersom man i stort sätt fick jobba själv i fronten, men det får väl gå an ibland.. Åkte och fixade presenterna efter jobbet och åkte sedan hem. Hadde ingen stor lust (har jag för övrigt aldrig på sommartid) att åka in till Strömstad eftersom det är norskarna som har tatt över fina sommarstaden och det är ju nästan HELT OMÖJLIGT att

- finna parkering

- vara säker på att man inte bli påkörd (av kundvagn eller bil..)

- få ett trevligt bemötande eftersom man anses vara Turist i sin egen hemmastad eller bara ivägen

- betala med svenska kronor

- köpa något som inte är onödigt dyrt

 

Så att åka in undviker man helst!

 

Det går bra att handla utanför, precis vid Oslovägen, menredan där tar det stopp ibland

BECAUSE OF THE SYSTEMBOLAGET!!

Folk får tydligen sina körkort i flingpaketet dom köper på EuroCash känns det som!! Finns ju inte enn bagge som kan köra bil.. Parkerar mitt på vägen, vänder mitt i en korsning, backar istället för att köra framåt (eller tvärt om)

Jag är trött påt, och det kan ni läsa ;p

Men imorgon har det gått över igen!!

Nu ska jag parkera rumpan i soffan och zappa lite genom TV världen :) Senare blir det till att åka runt och titta till en söpen granne så han fortfarande lever. Har ingen som helst lust att ha någonting att göra med sånt, men att låta bli skulle ge mig dåligt samvete. Tänk att man alltid skall behöva ta hand om gamla dumma svenska gubbar som super och tröster sig med sprit!! Sörligt! Bläääh..




Ha en gosig kväll alla och låt bli supandet! Drick med måtta och njut av det goda <3



Kommentarer
Linnea

ojoj vad läskigt med grannen där! =/ hoppas han lever.. (annars kan ju Karlman o jag alltid ärva huset!)



Och... Jag skäms verkligen över att vara norsk om sommaren i Strömstad. Håller mig till svenska! ^^ Tragiskt att så många idiotiska norrmän hittar till samma plats. Snark.

Kram

2010-06-23 @ 00:38:20
URL: http://ninnej.bloggplatsen.se/
Sanja

Det var Johns pappa som gick bort. Fick en Stroke. Alla trodde han var full.



Ja, det är hemskt att dom skall vara på ett och samma ställe.



Di kunde spri ut sig lite mer, som tyskarna och plocka älgbajs ;)



Ha en glad midsommar, Linnéa

2010-06-25 @ 09:54:50
URL: http://sanjalilli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0