Jul ♥ Kul?

Jag har för någon dag sedan sett några som har satt den här citaten på sin status på Facebook och det skrämmer mig varje år mer och mer hur fixerade vi är på alla klappar som vi dels känner oss tvungna till att köpa, och dels så himla gärna VILL HA!

För
många står valet inte mellan surfplatta eller en ny mobiltelefon – utan
mellan hyran och julmat ! ♥♥♥ Sätt detta på din status om du bryr dig
om dina medmänniskor. 97% av er kommer skita i det, är du en av de 3%
som bryr sig ?
Min kommentar till detta:
Tyvärr så är det ju sant.. :/
Julen borde inte handla om klapparna i första hand - julen är tiden då vi ska skänka varandra värme och kärlek Lite mer än vanligt och fint inslaget :)


Jag har aldrig varit trög, inte heller den som varit ute efter massa klappar - jag har alltid varit den som köpt minst och gärna inte fått något heller. Helst ger jag bort någon mer kram här och en puss där. Något hemmagjort eller bara lite mer tid till varann.

Men ärligt talat: Kan vi inte vakna upp ur denna urdåliga onda cirkeln och istället börja uppskatta det som verkligen betyder?!

Den egna familjen är så mycket mer värd och den som inte förstått detta ännu är det bara synd om!
Barnen uppfostras till att se fram emot julen , för han kommer med klapparna - bara till dom som varit snälla..
OK, vilket barn är det 365 dagar om året??

Men, det är ju bara sålänge dom är små för det är ju så roligt när dom packar upp klapparta och deras ögon bara lyser av glädje..

Nääh - tragiskt att man måste KÖPA saker för att våra barn, nära och kära blir glada..
Synd att dom inte får den där gnistrande blicken av att se familjen må bra, ett varmt hem och mat på bordet..


Vad jag blir upprörd varje gång vid den här tiden..
Men det är min åsikt.
Jag vill inget mer än att min familj (den som jag tillhör & min alldeles egen) mår bra, är frisk och har ett varmt och skönt hem och mat på bordet, varje dag!

Jag känner inte så föratt jag precis har blivit mamma. Jag har alltid kännt såhär. Det kanske inte är förän NU jag verkligen börjar inse och verkligen stå för det jag tycker! :)

Den här julgransdekorationen har jag gjort själv. Det är mysigt, fint och doftar apelsin i hela huset :)

/SanjaLilli


Kommentarer
Linnea

Jag förstår precis vad du menar.

(Det är fint att ha dig tillbaka här lilla mamma^^)

Själv har jag beslutat att sticka alla julklappar i år och försöka låta bli med det hemska presentregnet jag så gärna tar del i.. Älskar att ge.. Men inser mer och mer att det är sällskapet man vill åt.. Så jag håller med.

<3

2010-12-05 @ 12:36:24
URL: http://ninnej.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0