Do I feel Good?

Om jag ska börja prata lite om mig själv om hur jag mår som mamma, nyförlöst och oerfaren.. så mår jag mindre bra!

Låter hemskt, så himla dåligt mår jag ju inte heller.. men det kunde vart bättre!

Har knappt ätit dom sista dagarna men försöker dricka mycket iaf. Känner absolut ingen matlust och är inte heller sugen på något speciellt. Alltså raka motsatsen till Graviditeten.. Är det kanske magsjukan som börjar spöka?? Är ju inte helt omöjligt med tanke på årstiden, stressen och all besök man haft dom senaste 10 dagarna.. Och så är hormonerna igång rejält och spöker ganska kraftigt har jag märkt!! Jag går ju i min egen lilla värld, och rätt som det är kan jag bara börja storgrina :( Lite jobbigt men det måste bara ut känner jag. Det hör väl till..

Sen så har jag ju fått känna av en del att det inte är så poppis med mina sega morgonrutiner (om man ens kan kalla det för rutiner..) jobbigt det med men man kan inte göra som man vill när det är en liten människa som styr dagarna.. eller det som kan kallas för vakentimmarna. Även om William sover för det mesta så tar det faktiskt på kraften att amma, omställningen från att vara gravid till att plötsligt bli mamma och det faktumet att vi faktiskt inte kommit till rätta i huset ÄNNU!! Allting snurrar i skallen och det tar bara på energin.. Den är ju inte oändlig tyvärr.. Så snälla, låt mig få ligga i sängen och amma så länge jag vill, låt mig få göra mig iordning när jag själv känner att det är dax, låt mig få vara mig själv i min lilla bubbla.

Slappheten hänger då säkert ihop med att maten uteblir och sysselsättningen består till största delen av amning, blöjbyte och städning/ plockning..

Jag vet inte..

Hinner knappt att uppdatera bloggen längre och det tycker jag är lite tråkigt! Har så mycket gott att skriva om känner jag :) men det som kommer fram är inte mycket.. lalala
Känner att jag bara småskriver nu så det är bästa att lägga ner, skriva lite i matbloggen och kanske börja på ett helt nytt inlägg senare idag :)

Har ju faktiskt varit på Julmarknad idag så det kan ju bli intressant ;)

Hej på er som så flitigt läser min lilla blogg (det som är kvar av den..)

/SanjaLilli♥




Kommentarer
Karolina

Hej Sanja. Grattis till verkligheten som nybliven mamma..det är inte så rosa o underbart alla dagar som det beskrivs överallt. Detta att ta dagen i din egen takt är ditt eget val!! Ligg kvar o njut o amma när ni känner för det! Livet o julen o städandet o allt annat kan någon annan göra för tillfället..denna tid varar inte för evigt som tur är för det kan kännas jättejobbigt vissa stunder. Ta vara på dina mysiga lugna stunder med William de kommer aldrig tillbaka!! Men däremot får du andra stunder framöver som också är underbara. Bloggen kan vila tills du känner att du är redo att skriva igen. Fast jag tycker det är jättekul att läsa små texter om er nya vardag förstås...men det är inget måste...du får prioritera en stund. Vänta nån vecka så känner du dig starkare i och med att hormonerna börjar lugna sig.. Nu har jag predikat färdigt men ta vara på dig o din nya familj som är viktigast nu för stunden!! Kramar från K

2010-12-12 @ 10:18:28
Sanja

DU är en KLIPPA och DINA ORD värmer och STÄRKER!

Fast detta här känns så otroligt härligt och underbart är det absolut inte lätt att få ihop och förhållandet sätts VERKLIGEN på prov! :S Hade varit tacksam om någon hade talat om detta innan..

Men dagarna får gå i Williams och min takt, så är det bara!

TACK än en gång

KRAM!

2010-12-15 @ 22:03:42
URL: http://sanjalilli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0