2. Advent

Gud va tiden gått fort! Min lilla Fis är redan 10 dagar gammal.. huhh.. 10 dagar ssedan man låg på BB. Stora tunga magen är ett minne blott och har bytts ut mot 2 enorma meloner till bröst! Ja, jag är uppe i stl D och det är ingen höjdare, här behövs det inge silikon!! :p Den efterlängtade sömnen på magen har jag ännu inte fått och som det ser ut får den också vänta då lillen äter som bara den :) Han är så duktig och äter bara en gång under natten så sömn får jag ju, men kroppen är rätt så trött ändå känner jag..


Dagen före fisen kom var vikten 82.6kg
3 dagar efter förlossningen vägde jag 76.3kg
Nu idag, 10 dagar senare bara 70.7kg
Är alltså bara några få kg ifrån invägningsvikten :D


Jag vet att det inte passar in alls i en Gravidblogg. Att ens yttra sig om vikten är ju helt absurt egentligen. Det finns ju en helt naturlig mening med ATT vi ska lägga på oss dom där extrakilon! Jag varken bantar eller håller koll på vikten så, men i familjen ligger det svåra tjocka gener.. :p
Jag vet själv hur lätt jag har att gå upp, och hur svårt jag har för att gå ner igen (men vissa gånger är det lättare) så det är skönt att veta att jag klarat mig bra och inte fastnat :)

Idag har vi då haft besök IGEN - som alla andra 5 dagar vi har varit hemma.. Kul är det, men en föranmälan skulle sitta bra, och lite egentid med familjen för att kunna lära känna varandra..¨Jag vet inte hur många kaffekannor vi har bryggt och bullar och kakor vi bjutt på.. men det har nog aldrig varit så mycket som denna veckan.. Jag har absolut inget emot besök och sällskap! Men vill gärna hinna förbereda och fräscha upp mig innan, om någon förstår vad jag menar..
nåja..


Ikväll bär det då av till Finnpå och spela Bingolotto med dom bästa - min stora passion ;) haha



/SanjaLilli


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0