Röjj - ingen myskväll på en fredag

Smärtorna kommer allt oftare nu. Har blivit väckt tidigt tidigt idag av buk- och ryggsmärta och otrevliga sammandragningar!! Dom höll i sig en halvtimme, skulle jag tro, innan tabletterna började verka. Efter detta somnade jag om igen - TILL HALV ELVA! Snacka om sovmorgon :p Men jag kände mig inte alls utvilad eller pigg i kroppen. Nej, som en klubbad Säl överkörd av en traktor kände jag mig ( och såg nog ut så när jag kom ner till Resten av familjen som höll på att röjja för fullt i huset. Jag hörde inte ett smack - så trött var jag.. Ja har i stort sett bara skete i å göre ett jävla dugg här hemme! Om man får lov å skriva så ;) Har ätit frukost i lugn och ro (försökte alltså att ignorerade allt folk och barnskrik), lullat runt lite här och där, gosat med katterna och bara inte gjort nått.. TILLS - killarna skulle in till tippen med all sump dom röjde ut från huset.. Jag skulle nämligen in till Stan och köpt mer medicin för magen, men köra in själv kändes inte så tryggt, ifall jag skulle få ont igen. Så jag följde med dom! Ååååh så jobbigt! Jag verkligen släpade mig från ena stället till det andra och såg väl allmänt bara helt genommanglad ut :p till slut så skulle alla ha en Pizza, så vi köpte med detta hem! Åh hemma så var barnen igång igen - Mitt huvud :s
Jaja - så är det. Man kan inte alltid ta det lungt när man vill det.. Alltid nått.




Nu på kvällen har jag bara slöat här framför datorn, kollat på kort och tänkt på hur jag nu skall inreda lillens rum :) Och det kommer jag nog småningom fram till skulle jag tro ;) Har en liten aning om hur jag vill ha det. Men inte helt 100 än då :)
Men med den risken att den kan komma tidigare nu så får man ju vara ute i god tid IFALL det skulle bli så.. Men vi hinner! No STRESS :) Mamma kommer nån helg och hjälper mig med lite saker <3 Det har hon lovat och det känns underbart att få träffa mammsen lite oftare nu!
Skulle ju så hemskt gärna vilja flytta till Värmland igen, men å andra sidan så har vi det ju ganska bra här nu..
Vi får se :
)



I alla fall så har killarna matat djuren för kvällen och kom sedan in för en liten fikapaus :) Efter den så var det dax å ta tag i att tömma brunnarna igen. Eftersom det har regnat så himla mycket dom senaste dagarna så har domfyllts upp rejält och det äääär bara så lessamt!! Nu har dom iaf höllt på att köra ut gödsel (koskit)  på gärden sedan 20.30 tror jag.. Så gött det kommer bli när dom sista Djuren blir borta i mitten av November så man slipper allt arbete - som man faktiskt inte alls har tid med egentligen..
Bondlivet i sig har jag inget emot ;) Hade det varit MITT JOBB så hade man ju inte behövt tänka på massa annat och då hade man gjort det så gärna och tyckt att detta är kul. Men nu när man har ett annat huvudjobb så är allt annat bara besvärligt!




Nåja.. Jag känner mig så glad och lätt ikväll så jag ser inget negativt med nånting för tillfället :) Sitter och längtar tills min lille fis vill komma ut och vi får vara en riktig liten familj - utan att behöva bry sig om nått annat utan att bara ha en vanlig vardag med all dess tristess :p hehehe nee, nu e de bra :)

Ryggläge på soffan och TVn får bli mitt sällskap denna Fredagskvällen <3

Söta mössor jag skulle ville ha till fisen <3

Natti på er / Sanja

 



Kommentarer
elin

Tack för dina dina fina kommentarer! Men nej mitt 2010 blev verkligen inte som jag hade tänkt mig. Man ska nog aldrig planera för en lång framtid känns det som..

Jag är så glad för din skull, att du ska få barn! Känns himla konstigt när jag tänker tillbaka på allt kul vi hade i 8an, och nu ska du få barn :)

2010-08-28 @ 02:09:41
URL: http://niile.blogg.se/
Sanja

Elin, livet är så oförutsägbart som det bara kan bli. Jag har också fått känna på att det aldrig blir som man tänkt sig och att man ALDRIG borde planera för långt i förväg. Att njuta av NUET är något som människar har glömt bort för länge sedan.



Den tiden vi hade tillsammans har lämnat djupa spår i mitt liv. Jag kommer aldrig att glömma den, inte Dig heller, Elin. Tänker ofta på Dig och vi har ju tagit upp kontakten igen så det är ju en bra början :)

Ja, att jag ska ha barn nu visar mig bara HUR FORT tiden gått..

Jag kommer alltid att finnas här :) Hoppas vi håller kontakten denna gången :)



Håll huvudet över vattnet <3

We'll be in touch!

KRAM!

2010-08-28 @ 14:25:05
URL: http://sanjalilli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0