otrolig stark vilja att leva..

Imorse så hörde jag en rörande berättelse på radion. Den berättelsen handlade om en norsk kvinna som födde sin bebis - död :

En mor födde sin bebis - allt för tidigt! Bebisen vägde bara 900g och var då redan död. Mamman fick hålla sitt barn i famnen en stund för att ta avsked. Efter en halv timmes gos i famnen började bebisen rycka till några gånger. Läkarna blev helt förvånade, tog bebisen och försökte hjälpa att få igång andningen, med maskinerna på avdelningen, så fort som möjligt. Efter två timmars kämpande så andades lille bebisen helt själv och fick då börja sitt liv - tre timmar efter förlossningen.
Idag mår både mamma och den nu fem månader gamla bebisen jätte bra!

Livet slutar aldrig att förvåna oss och naturen har sina egna små under :)

Jag började gråta vid frukostbordet - blev så rörd av denna berättelsen. Var så glad för hennes skull och lille bebisen. För tänk om det skulle hända mig den dagen jag ligger där..

Lille bebisen hade en otrolig stark vilja att leva!


/ Sanja


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0