Näl - Antenatalavdelningen

Första dagen på jobbet gick inte som jag hade hoppats på.. Efter ca 6 timmar så var det raka vägen till Akuten igen - där man fick ligga i 2 timmar och åla och vända sig för smärta, innan dom bestämde sig för att skicka mig till Näl med Ambulansen. Så mycket folk som vet så lite men ändå jobbar som sjuksköterskor/ läkare på ett och samma ställe.. Hur får dom tillstånd att jobba?? Nåja. Dom insåg ju själva att dom var helt inkompetenta! Sorry, men sant!! Åter igen i samma rum på förlossningsavdelningen (med samma läkare som sist - TACK GODE GUD!) kollade vi så att bebben mådde bra - och det gjorde den! Hmmm... i en halvtimme låg jag och såg på dennes rörelser och lyssnade på hjärtat <3 Underbart att se skottet må så bra när mamma inte gjorde det. Sammandragningar blev registrerade - och DOM kändes!!! Men än var det ingen fara. OK - då vet vi det.. Puh :) Ingen vill föda i vecka 27!! Men på Antenatalavdelningen skulle jag ändå tillbringa natten - tyckte läkaren - men inte jag! Fisen hade åkt rätt så långt ner och magen också då.. eller om det blir tvärt om?? I alla fall så har den lagt sig längre ner där den egentligen inte skall ligga ÄN! Men som sagt så var det ingen fara ÄN.. Vila gjorde jag, John kom och på natten åkte vi hem. Jag mådde bättre igen och hade gjort det en stund då så jag längtade bara hem till min säng, Tiffy och katterna! Jag ligger hellre hemma bredvid John än att jag ligger själv på ett trist sjukhus - säg vad ni vill, men så är det!

Antenatalavdelning

Antenatal betyder före födelsen. På antenatalavdelningen, som är placerad i anslutning till BB, vårdas de kvinnor som behöver sjukhusvård pga. graviditetskomplikationer.


 

Nu är jag hemma igen, med tabletter, UTAN sjukskrivning - lite magont skall väl alla tåla eller vadå!?!?!? - Skjut mig!
Men PIM är så himla underbar och har fixat så jag får stanna hemma under helgen iaf och inte behöver jobba! Det är guld värd min ängel och det tackar jag Dig för!! <3

/Sanja


Kommentarer
Linnea

Usch. Jobbigt med såpass mycket komplikationer. Tråkigt =( Du ser i alla fall FANTASTISK ut med magen :) Kramar

2010-08-27 @ 11:19:29
URL: http://ninnej.bloggplatsen.se
Sanja

Ja, det är tråkigt och jätte jobbigt! :(

Tack :) Jag gillar min lille mage så otroligt mycket, vill inte att den skall bli borta ju ;)

2010-08-27 @ 13:43:35
URL: http://sanjalilli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0