Katten Tudor


Tudor kom och la sig bredvid mig i sängen ett tag imorse, innan jag verkligen gick upp. Det gör han nästintill varje morgon. Han ligger bredvid mig, den gamla katten och pratar med mig, somnar och pratar sedan lite till. Han lämnar mig aldrig själv här i huset och följer alltid med och pratar.

Tudor är 15 år gammal och har bott på den här Gården sedan han föddes. Han blev ensam när Johns far gick bort och det var säkert inte lätt för honom att förstå. Han är en speciell katt. Inte som alla andra. Han har ett speciellt sätt att kommunicera då han är döv och med tiden verkar ha fått dålig syn. Är det kanske någon annan som pratar via honom?? Det är något mystiskt med gamle Tudor när han smyger runt i huset, tyst & svart som natten.

Nu har han fått en ny liten familj att vakta. Tiffy är jätte glad i honom, fast han är större än hon själv. Kitty däremot är dock lite skeptisk när det gäller hans närvaro. Men hon är inte så gammal än, ganska liten, dock tjock som en val just nu! Hon ska nämligen också bli mamma, precis som jag J Jag hoppas bebisarna mår bra när dom kommer och att dom inte blir allt för många!

Tudor kommer alltid att finnas här på Gården. Och dagen han blir borta kommer bli en tung dag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0