Hål i taket och BiBo i skorstenen

Ja, det är väl det som hänt/ händer idag. När jag gick upp imorse såg jag en stor mörk ränna längs med tapeten på väggen i sovrummet.. DET REGNAR IN!! Åh shit, alltid något :/ Snacka om att ta det lugnt - hahaha.. Ja, för att se var det läcker in klättrar John upp på taket och på vägen förbi skorstenen - surr surr surr - BI ÖVERALLT! Ja, dom har flyttat in i skorstenen, en hel svarm och tjockt med honung däri.. Hålet i taket var lättlagat - Insekterna var ett annat problem..
För att fatta mig kort så la vi upp en dammsugarslang i skorstenen för att inte döda dom utan bara suga upp dom och släppa ut svarmen någon annanstans. Under tiden får vi försöka elda upp boet och stänga för hålet så dom inte hittar tillbaka. Vi får se hur det går..

 

 



 

Kusin min som ju kom i torsdags från tyskland med sig kille är ute och promenerar just nu.
Efter en 2 timmars promenad i skogen igår och 1 kg kantareller, ville hon utforska andra sidan av skogen och stövlade iväg med en liten plastpåse :) Hennes kille är flitig och hjälper John i ladugården med all vete och mat till djuren :) Skönt att ha familjen nära nu när man skall ha barn, och att man har lite hjälp här och där :)

På tisdag är det besök på MVC som väntar, då vi skall lyssna på lillens hjärta <3 :) Onsdag bär det äntligen av till VÄRMLAND!! <3 Alla tre skall vi åka upp till mamma i förhoppningsvis 2 hela veckor!!! John jobbar så han får stanna hemma, men kommer säkert upp under helgen om han har lust. Men det får han bestämma själv! Jag skall iaf ha semester och SLAPPNA AV OCH VILA! försöka iaf ;)

Annars händer det väl inte så mycket idag.. Skall ta en tur till Tveten till Rebecka ikväll på ett inflyttningskalas och grilla lite. Inte långa stunden, då jag känner mig trött och slö i kroppen. Trots bra frukost och promenad imorse har jag haft dunkande huvudvärk  sedan i onsdags nu.... Vi får se :)

Söndag då kanske det får bli en tur in till Strömstad och hämta ut paket och fika lite. Kanske även ta en tur till Koster :) Hade varit skönt tror jag.
Vi får se vad helgen erbjuder helt enkelt. Men något partaj på Cod med SALEM AL FAKIR blir det dessvärre inte :/ Men det kommer flera sommrar ;)

Nu skall jag gå och fortsätta rensa och torka mina kantareller :)
Ha en trevlig dag alla så läses vi imorgon igen! Då går jag in i vecka 25 och skall lägga upp en ny bild på Bullen - som för övrigt har blivit rätt stor :s hihi

***

***

 


 

***

***



/Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0