friends

Jag tycker att denna fina kampanjbilden av organisationen friends, på baksidan av SMAKIS' förpackningen, borde synas lite här och var i samhället och inte bara tilltala barnen, utan VARENDA människa i detta landet - ja i hela världen!

 

Jag själv ser denna uppmaningen, till att vara lite mer social, att bry sig om varandra, att möta andra - nya - människor, som en självklarhet! Visst är jag inte heller någon expert på detta, men jag försöker att tänka på det i alla fall - varje dag.
Man kanske inte borde umgås med samma gäng varje dag, sätta sig med samma  personer vid samma bord på lunchrasterna. Om nu på jobbet, i skolan eller någon annanstans. Men det blir gärna så, eftersom inte alla är öppna och beredda på att släppa in nya människor.
Men man kan inte göra mer än att försöka, om och om igen - och det är ett stort kliv, att försöka, i dagens sämhälle!



Om Friends

Friends arbetar för att barn och unga ska känna sig trygga och slippa utsättas för mobbning och andra kränkningar. Skolan har alltid varit Friends huvudarena men sedan ett par år tillbaka har vi även etablerat oss inom idrottsrörelsen. Sedan hösten 2009 har vi dessutom börjat utbilda i förskolan. Målet är att hjälpa dessa att få igång ett långsiktigt och seriöst arbete mot mobbning.

Läs mer om friends på deras hemsida:

 

http://friends.se/
http://friends.se/?id=1225


Ha en underbar kväll och va rädd om varandra <3
Sanja


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0