Bloggar från mobilen

Nu har vi grillat färdigt! Det blev fläskfilé och massa grönsaker. Gott gott :) Igår har vi då landat i Fredros runt halv sex på kvällen! Kul att äntligen komma hem igen. Mycket har hänt sedan jag var här sist.. För tillfället bor vi i den lilla gäststugan jag bodde i innan jag flyttade hemifrån. Allting i huset ser precis ut som när jag åkte härifrån. Visserligen har bror min sovit där några gånger, men alla bilder och målningar på dörrar och väggar är kvar. Gamla gamla fina minnen :) lägger ut några kort när jag är hemma igen. Kommer ihåg att när jag sist tittade på mig i spegeln i badrummet såg jag en liten tonåring som var tokkär i en viss person och hade stora planer för livet. Den lilla tjejen med dom stora förväntningarna om livet, kände jag till viss del igen, i den lilla spegeln. Men nu var hon äldre, mycket äldre! Hon har gått igenom en hel del sedan dess, både ont och gott, gjort en del misstag men alltid kommit på rätta banan igen. Hon har mognat på många sätt och blivit en stark kvinna. Nu väntar hon en liten bebis, skall förbereda sig för att själv få en liten familj att ta hand om - att bli mamma! Ändå ser jag en glimt av den lilla osäkra tyska tjejen som precis flyttat till sverige och försöker hitta sin plats i samhället. GUNNARSKOG är inget lätt samhälle att leva sig in i, men inte heller lätt att komma ifrån! :) Jag saknar mycket här och längtar alltid tillbaka. Den känslan av hemlängtan har jag alltid längtat efter att få. Tråkigt då att när man väl kommer tillbaka hit så väcks alla dom dåliga minnen först.. VARFÖR?? Det finns en mening i det också tror jag. Gunnarskog finns alltid i mitt hjärta. Nu kan jag inget mer än att tacka för mig, önska alla en god natt och säga att det gick utmärkt att blogga från mobilen ;) vi hörs imorgon. Ni kanske ställer till med kräftskiva till helgen? Låt mig veta hur ni firar! PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0