Besök på MVC :)

Har varit på jobb idag igen :)
I eftermiddag så var det dax för det tredje besöket hos barnmorskan. John slutade tidigare så vi hade gott omtid på oss att åka in till stan :)
Lillen hade växt mycket och var pigg.  En snäll & lugn bebis tyckte Lotta så det känns helt fantastiskt! :D Nu är vi nog 80% säkra på vad det blir också, men svar får vi allt tids nog ;) Jag har fått lite järnbrist så imorgon blir det till att köpa tabletter på apoteket och äta lite mer järnrik mat som Leverpastej, Persilja, Svarta vindruvor... :)

Har ju varit lite trött och hängig länge tycker jag så det var nog pga det.. Livmodern hade växt den också så nu är den lite över
29 cm. Stor för att vara i vecka 28, men det gör inget :) Själv har jag inte blivit mycket större alls, men tyngre :p Väger nu ca. 73 kg, har alltså gått upp dryga 5 kg. Ändå så verkar kilona bara sitta i bebisen/ magen och brösten, för brösten, dom har växt enormt mycket!

Lite irriterande att inte få knäppt några byxor och bara kunna använda 2 stycken BHar.. att köpa nytt för bara en kortare tid känns lite onödigt, men vi får se hur länge vi orkar gå såhär ;) Nu när det blir kallare också så är det ju oftast bara mjukisbyxor som gäller. Men det är inte så jätte kul att gå med på stan :/ Nåja, det får gå ett tag till :p
Har fått som hemuppgift att skriva upp när och hur ofta jag får sammandragningar nu, eftersom det har vart så mycket och sammandragningar kommer rätt ofta om dagen. Inte föratt det är någon stor risk att det skulle bli något nu, men det är bra att ha koll menade hon IFALL ATT.. Hmm, ok :)



Föräldrargruppen börjar i slutet av September och dom timmarna ser jag verkligen fram emot! :D
Först och främst för Johns skull så han kommer lite mer in  i händelsen och även får träffa andra killar i samma situation. Kulikul :)
Sen har  Otto och jag satt datum för Gravidfotografering också så det skall bli spännande http://www.ottossonphoto.com/gravid.htm :D
Skall få detta i födelsedags present - och det lär nara en present man sent kommer glömma! :) sedan får vi inhandla lite gips igen för att göra ett nytt avtryck på magen <3
Har även köpt färg så imorgon skall det målas lister i fisens rum före jobbet! Tapetsera behöver vi nog inte göra. Den är så fiin och rätt könsneutral också.




Nu får det bli lite mys i sängen med lilla magen. Busfröt bara härrjar där inne nu så det är nog dax att lungna ner den  ;) Skall börja smörja in magen lite oftare nu också känner jag. Märker hur huden  spänner runt magen och det är lite läskigt.. Jag hoppas bara den håller ;)

Slänger in ett kort på min allra största skatt, bara för att Du finns i mitt liv <3





Älskar Dig så!


















Natti på er/ SanjaLilli


Kommentarer
Agnetha Lönn

Vad gulliga berättelser du har här är in o skickar jämt saknar dej här i värmland hoppas det går bra med magen o kärleken . Han är jätte trevlig kram

2010-09-01 @ 06:44:08
Karolina

Hej Sanja. Skön att allt är bra med dig o magen..vet hur det är att gå med förvärkar. Ett tips när det gäller ny bh är att köpa en ammningsbh redan nu för den behövs o du kan avända en stund efteråt...Finns ju lite mer o snyggare att välja på nu än när jag fick min första för snart 17 år sen :)

Kram

2010-09-01 @ 08:57:07
Sanja

Tack! Det är så mycket bättre nu än vad det har varit, ja! :D



Jag har funderat på det ett tag nu.. Köpte ju en amnings BH från H&M men det är då bara EN jag har nu som passar - någorlunda bra.. Vill gärna köpa en till MEN dom kostar ju dubbelt så mycket som en vanlig :s Måste ju vara en bra åxå ;) Sen så finns det sällan i min storlek, men tack för att du bekräftar mina funderingar ;) Skall nog köpa en ordentlig BH snart :)

2010-09-01 @ 12:40:45
URL: http://sanjalilli.blogg.se/
Sanja

Tack Agneta! :D



Jag skriver ner det mesta som snurrar runt i huvudet på mig och just nu är det ju ganska mycket att tänka och fundera över ;)

Roligt att du kikar in ibland, hoppas det blir fler gånger :)

Saknar ER och Värmland så otroligt mycket, men jag har det bra här åxå. Kommer aldrig glömma ER och hoppas jag snart har mer kraft och energi att åka till er igen :)

Ja, John är en guldfångst ;) Har är oersättlig och den största skatten jag har. Är så glad att jag fann honom - eller han mig!? ;)

KRAM!

2010-09-01 @ 12:46:28
URL: http://sanjalilli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0