Tisdag - Pissdag

Mobilklockan ringde 6.30, egentligen skulle jag ha vart ledig idag.. Tandläkare kl.8.30 Allt gick bra och. En gammal lagning som skulle förnyas. Bedövningen sitter hårt, klockan är 9.00. Jag börjar inte jobba förän kl 10.00 så jag tar svängen om Konsum, handlar lite frukt och hämtar ut mina paket. En ända kassa, hundra pangsionärer - och jag.
I förbutiken går det fortare, jag vill ha mina två paket. Ett har inte kommit än. "Ring till posten" jaja, jag får vänta. Magen kurrar. Jag har inte ätit någonting än. Efter mina dagliga spyattacker varje morgon medans jag försöker borsta tänderna är jag inte särskilld hungrig, så jag åkte till stan på tom mage. Kanske lika bra innan man skall till tandläkaren! Jag lastar in paketet och Konsumkassen i bilen och styr mot "Koncept".  http://www.konceptmat.se/ Har hört att dom har god mat och jag tyckte jag såg en skylt "Frukostbuffé" vid ingången, så där satt jag,en hel halvtimme, med bara mig själv, mina tankar, magen och den otrolig störande bedövningen på vänster sidan av käken. Det kändes som flera timmar när jag satt där och bara va. Något jag behövde, något jag hade längtat efter, utan att veta om det. Lugn och ro - en stund för mig själv. Bara jag - och pangsionärerna. Det här borde jag göra oftare, tänkte jag. Men i samma sekund tänkte jag: Skulle jag då uppskatta den lilla stunden med mig själv lika mycket då??
Parkeringsbiljetten går ut 9.30, klockan var kvart i tio. Jag går till bilen och ser en dam kämpa med konsumkassar och kundvagnen, stressad. Jag tycker synd om henne, vill hjälpa, men nej, inte idag. Idag är jag bara med mig och mina tankar. Idag är jag egoistiskt, men bara idag.
Framme på jobbet möter jag en kollega vid personalingången. Jag ler vänlig och hälsar. Men blicken riktas ifrån mig. Hon hade också en ego-dag. Det har vi alla någon gång. http://www.stromstadspa.se/
Jag tar ett djupt andetag, loggar in, går till min arbetsplats och byter om. Lugnt är det. Jag håller mig undan några minuter till så bedövningen hinner släppa lite. Tankarna försvinner in i magen. Vad är det som händer där egentligen? Jag vill se, höra, VETA! Är det här sant? Händer det, här och nu - MIG? Ja, jag antar det, illamåendet gör sig påminnd.
Jag greppar efter några godis på skrivbordet, släcker ljuset och går ut. Jobbet kommer aldrig igång. Det springer lite folk fram och tillbaka, frågor smyger sig fram,    Var är konferensrummet?  Var är Spa,  kan man köpa badkläder här?  Handuk?  Morgonrock?  Mat?  Parkering?  Är rummet klart?  Får jag byta?  Var är min grupp?
Hur mår du? - STOP!
Den vill du inte ha något ärligt svar på detta. Du har inte tid eller ens intresse av hur jag mår. Du frågar mig föratt du vill vara trevlig - Jag svarar BRA, för att vara trevlig tillbaka.
Jag stoppar i mig lite godis då och då föratt dämpa illamåendet. Men det ger väl i längden inget bra resultat. Klockan är 14.30, jag har fortfarande inte ätit någon lunch - magen kurrar igen. Jag går upp och pickar lite i det kalla köttet. Såsen är tjock och saltet glömdes. Jag fick i mig 4 små potatis och lite fetaost. TE, massvis med te, och det är gott.
Lugnet på jobbet är frustrerande. Var är alla? Hur skall detta sluta?   Jag går igenom några pärmer, anslagstavlan, uppdaterar den och mig om vad som är nytt och vad som händer. Blicken stannar på schemat.. Jag kommer ihåg att jag jobbade igår. Onsdag: Sanja, Torsdag: Sanja, Fredag: Sanja, Lördag: - , Söndag: - WHAT?? Är jag ledig enligt schemat? En hel helg?? Jag tror at detta aldrig har hänt förut om inte jag har bett eller protesterat emot det!

Klockan slår 18.00 - det är fortfarande lugnt på hotellet. Jag hänger på min kära kollega, och åker hem. Vägbygget vid E6:an tar lång tid. Omledningsvägen hem också. Men det är bara att köra, jag vill ju hem. John är redan hemma, Tiffy skäller. Vi tar en tur till Postlådan och hämtar posten. Det blåser och är kallt. Det har snöat idag fick jag höra. Vilket väder - April. Jag tror inte på sommar mer. Ärligt talat vill jag att den skall gå fort iår. Undra varför. Man skall ju njuta lite av kulan som växer. Men jag vill alltid ha allting NU, så varför inte nu heller!? Jag får stå ut. Tv:n fungerar igen. Det var trist utan nyheter. Jordgubbarna jag köpte på Konsum smakar källare, jord, ruttna.. Tiffy äter resten. Hungrig är jag igen. Jag får se vad kylskåpet har att bjuda på. Imorgon är det en ny dag med mer jobb och goda kollegor.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

home is where your heart is

Träningsblogg!

RSS 2.0